OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
För att kompetensförsörja vår organisation på sikt och för att utveckla och stärka vår enhet förstärker vi nu med en ny tjänst med ansvar för kompetensutvecklingsfrågor och introduktionsplanering.
Beskrivning av arbetsplatsen
Myndighetsenheten är organiserad i två grupper. Den ena gruppen arbetar i huvudsak med att utreda, bedöma och fatta beslut i ärenden gällande barn/ungdomar och vuxna enligt SoL, LVU och LVM. Den andra gruppen arbetar i huvudsak med uppföljning av biståndsbeslut gällande barn och unga. Arbetet med barn och unga på enheten inkluderar också ensamkommande flyktingbarn. Vi arbetar enligt BBIC (barns behov i centrum) och med ASI som utredningsinstrument.
Dina arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter blir att arbeta med introduktion av nya medarbetare, ansvara för studenter som gör sin praktik på enheten samt arbeta med kompetensutvecklingsfrågor. Du kommer även arbeta med revidering, framtagande och implementering av rutiner inom enhetens område.
Din kompetens
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet inom området.
Pedagogisk förmåga och tydlighet är viktiga egenskaper för tjänsten. Du behöver också ha god samarbets- och initiativförmåga.
Vi erbjuder
Du kommer att bli en del av en arbetsgrupp med lång erfarenhet av myndighetsutövning. Vi satsar målmedvetet på introduktion av nya medarbetare och kompetensutveckling.
Vi erbjuder nu ett spännande uppdrag där du får arbeta med att säkerställa kompetensförsörjning och kompetensutveckling bland våra socialsekreterare inom Myndighetsenheten.