OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uddevalla – en plats för hela livet
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!
Om arbetsplatsen
Erfaren familjehemsgrupp söker engagerad socialsekreterare som tillsammans med oss vill arbeta med ett av samhällets viktigaste uppgifter, dvs ge barn i samhällsvård bästa möjliga förutsättningar och en god uppväxt.
Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete tillsammans med kunniga kollegor. Vi arbetar med barnperspektivet i fokus och vårt mål är att ständigt utveckla vårt arbete.
Arbetsgruppen består av sju socialsekreterare som ansvarar för de placerade barnen och åtta familjehemssekreterare som rekryterar och handleder familjehemmen samt två 1:e socialsekreterare.
Arbetsuppgifter
Dina primära arbetsuppgifter är att följa upp familjehemsvården för de placerade barnen i nära samverkan med familjehemssekreterarna.
- Handläggning och dokumentation utifrån gällande lagstiftning.
- Samverka med familjehemssekreterarna och andra professionella parter.
- Ha kontakt med barnens vårdnadshavare och övriga nätverk.
- Förmåga att skapa relation till barnen och andra viktiga personer i nätverket.
Arbetet innebär en stor del dokumentation och därför behöver du tycka om att skriva och ha en god förmåga att uttrycka dig i skrift.
Vem söker vi
- Du som tycker om att samarbeta och har initiativförmåga vilket du visar genom att bygga positiva relationer med barnen/föräldrar och kollegor bl. a.
- Du som är trygg, lugn och stabil i din yrkesroll. Detta då du kommer att möta barn och föräldrar i svåra situationer.
- Du är strukturerad vilket du visar genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
- Du som har en god kommunikativ förmåga.
Du ser samarbete som en självklarhet och har ett synsätt som utgår från att det är tillsammans som vi når våra mål och hittar nya möjligheter för samverkan. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Kvalifikationer
- Du är socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- B-körkort är ett krav
Det är meriterande om du har arbetat som socialsekreterare inom området barn- och unga eller annat arbete kopplat till myndighetsutövning inom Socialtjänsten. Det är även meriterande om du har erfarenhet av BBIC och kunskap i Lifecare.
Övrigt
Intervjuer och urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan nu.