OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.
ARBETSUPPGIFTER
Familjeenheten består av 15 socialsekreterare samt öppenvården som består av 12 personal. Enhetschef leder verksamheten tillsammans med sakkunnig socialsekreterare som fördelar ärenden samt handleder i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå i förhandsbedömningsgrupp som arbetar med att ta emot och hantera anmälningar och ansökningar som inkommer på barn och ungdomar. Du kommer i ditt arbete att ha ett nära samarbete med övriga i gruppen och få möjlighet att växa in i rollen. Dina främsta arbetsuppgifter som förhandsbedömare inom familjeenheten kommer att vara att ta emot och hantera anmälningar/ansökningar, finnas tillgänglig för konsultation mot samarbetspartners samt vara delaktig tillsammans med sakkunnig i bedömningar gällande om utredning ska inledas eller inte utifrån anmälan.
Familjeenheten arbetar aktivt med att hela tiden utveckla verksamheten för barn, unga och deras familjer. Vi tror att vi bäst gör detta genom att främja delaktighet och dialog mellan medarbetare och ledning. Vi tror också att vi gör det genom att låta våra medarbetare utvecklas individuellt utifrån kompetens och intresse, vår tanke är att man gör ett bättre arbete om man får utveckla sina intresseområden. För att kunna nå uppsatta mål och uppfylla behoven inom verksamheten tas varje år en kompetensutvecklingsplan fram för vår personal. Vi arbetar med nära stöd från arbetsledning för att kvalitetssäkra vårt arbete. Under de första sex månaderna hos oss får du också extra stöd från en av våra mentorer som är anställda för att skapa en bra introduktion till nyanställda .
KVALIFIKATIONER
Du ska ha socionomexamen och meriterande är att du har utbildning i samt erfarenhet av BBIC samt MI. Vi ser gärna att du har arbetat med myndighetsutövning och har erfarenhet från handläggning av barn/familjeärenden.
Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt, är flexibel, har en god social förmåga samt att du är en ansvarstagande och engagerad person.
Vi vill att du är
Modig= att du vågar ta dig an nya arbetsuppgifter och se möjligheterna i nya situationer
Trygg= att du är trygg i dig själv och kan se din roll i förhållande till de personer du möter
Positiv= att du kan se möjligheter och det glädjande med utveckling även i det lilla
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.
Vill du ha ett utmanande, utvecklande och roligt jobb?
Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Blomqvist
019-58 86 50 (direkt), 019-58 83 42 (reception)
Lena Bergh
019-58 86 27
Fackliga företrädare
019-58 80 00
Betrice Fagerdal
019-588663
Margaretha Eriksson
019-588621
Marie Wik
019-588598
Gabriella Mueller Prabin
019-58 85 71
Malin Pöhner
019-588192
Camilla Stefansson
019-588345
Magdalena Karlsson
019-588367