OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård och omsorgsförvaltningen/Individ och familjeomsorg
Nu söker vi Socialsekreterare med spetskompetens
Ange ref.nr: 123/2016 Von
Vi utökar vår verksamhet och söker en ny medarbetare med ett genuint intresse för att arbeta utifrån en helhetssyn där individens förmåga och känsla för meningsfullhet tas tillvara. Inom individ och familjeomsorgens myndighetsutövning har vi en stark drivkraft att hitta nya vägar och metoder i arbetet och är inne i ett spännande utvecklingsarbete tillsammans med öppenvårds-verksamheten. För att lyckas krävs ambitiösa socialsekreterare som bidrar med sina idéer och sitt engagemang.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta företrädesvis i team för att göra fördjupade barnavårdsutredningar.
Utredningarnas innehåll kan vara;
- Screening av förekomst av våld
- Anknytningsbedömning
- Observationer i hemmet
- Samspelsbedömningar
- Utredningssamtal med föräldrar
- Barnsamtal
- Nätverksmöten
Målet med fördjupade utredningar är:
- Att förkorta utredningstiderna
- Att barn och föräldrar blir mer synliggjorda
- Att familjerna och deras resurser tydliggörs och förstärks
- Att barn och föräldrar blir mer delaktiga och kan påverka processen
- Att kunna göra tidiga avgränsade behandlingsinsatser då behov upptäcks
- Att då behov finns av mer långvarigt stödjande karaktär slussa in dessa insatser så att familjen är motiverad att fortsätta ta emot stöd efter avslutad utredning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt har erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn/ungdomsvården. Du har goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi förutsätter att du är en empatisk person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
Du skall ha god förmåga till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Eftersom skrivande är en stor del av arbetet är det ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi använder Procapita som handläggnings- och dokumentationssystem. Då bilkörning förekommer i tjänsten är körkort ett krav.
Vi erbjuder Dig bland annat
- Ett meningsfullt arbete där du får möjlighet att påverka människors vardag
- Extern handledning och kompetensutveckling
- En arbetsplats medarbetarna kan rekommendera. Vi lämnar gärna ut referenser bland våra medarbetare som kan berätta om hur det är att arbeta hos oss!
Varaktighet/Arbetstid
Heltid, tillsvidareanställning
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
Individuell lönesättning tillämpas
Upplysningar lämnas av
Enhetschef Anna Pierrou 0224-360 49
Enhetschef Kerstin Dahlström 0224-362 39
Fackliga företrädare
SSR Shala Ilbegy-Asly 0224-360 52
Vision Mattias Lundin 0224-361 83
Ansökan
Välkommen med din ansökan med ref nr 123/2016 Von och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post: information@heby.se
Sista ansökningsdag 2016-10-21
Vi kommer att kalla till intervju löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.
Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Läs mera om tjänsten på www.heby.se/ledigajobb