OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.
Vill du bli en av oss?
Socialförvaltningen söker en socialsekreterare till mottagningen vid individ- och familjeomsorgens myndighetskontor.
Enheten för individ- och familjeomsorgen består av ett myndighetskontor och en öppenvårdsenhet, Stödcentrum. På myndighetskontoret arbetar bland annat socialsekreterare som handlägger ärenden rörande barn, unga, vuxen och familj, samt försörjningsstöd. Vid Stödcentrum arbetar team kring riktade målgrupper med evidensbaserad grund. Målgrupperna är barn, ungdomar och deras familjer samt vuxna med beroende/missbruksproblematik samt personer med psykiska funktionsnedsättningar.
IFO, med både myndighetskontor och öppenvård, är inne i ett spännande och intensivt utvecklingsarbete vad gäller organisation och riktlinjer/rutiner.
I detta arbete behöver vi dig som är socionom, gärna med några års erfarenhet.
Arbetsuppgifter
Socialsekreterare med mottagningsfunktion arbetar med att ta emot anmälningar och ansökningar gällande barn och familj samt vuxen. Socialsekreteraren i mottagningen gör förhandsbedömningar och även kortare utredningar som yttranden. En viktig del i mottagningsarbetet är även att kunna vara behjälplig med att informera om socialtjänstens arbete till allmänheten, samt att kunna konsultera andra aktörer om anmälningsplikt med mera.
Du deltar aktivt i vårt pågående utvecklingsarbete och bidrar med dina erfarenheter och kunskaper.
Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig utifrån Socialstyrelsens kompetenskrav. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och ungdom samt vuxen i enlighet med SoL, LVU och LVM.
Det är också meriterande att du har BBIC grundutbildning eller annan relevant påbyggnad. Som person önskar vi att du är lugn och metodisk, har lätt för att samverka och samarbeta. Du är van att arbeta och dokumentera med dator som arbetsverktyg och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personliga kvalifikationer såsom att:
- se och lyfta fram människors egna resurser
- inge förtroende och skapa goda relationer
- kommunicera med många olika nivåer och grupper
- är flexibel och har en förmåga att hantera oförutsedda situationer.
Körkort
B-körkort krävs.
Arbetstid och omfattning
Heltid, tills vidare.
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Lön
Månadslön och individuell lönesättning tillämpas.
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.
Kontakt
Enhetschef Susanne Lundberg, 0589?870 48.
Facklig kontakt
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.
Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2015-03-23.
Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 713/15.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag i rekryteringen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99