OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ljungby kommun är vi öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Hos oss hittar du Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans! Vill du vara med?
Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad på Individ och familjeomsorgens myndighetsavdelning där socialsekreterare arbetar med utredningar gällande barn och unga i åldern 0- 20 år. I gruppen är vi 16 socialsekreterare och två 1:e socialsekreterare som arbetar med utredningar. I gruppen ingår också familjehemssektionen.
Denna tjänst kommer att ha inriktning utredning ungdom 12-20 år och deras familjer, men vi hjälps åt i gruppen så ibland kommer du även att handlägga barnärenden. I tjänsten ingår uppföljningsansvar för öppenvårdsinsatser samt externa placeringar.
Myndighetsavdelningen barn och unga i Ljungby kommun är en erfaren och rolig arbetsgrupp med en bra mix av åldrar, kön och bakgrund. Vi har en bra organisation och struktur i vår verksamhet.
KVALIFIKATIONER
- Vi söker dig som har socionomexamen.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredningsarbete inom barn/ungdom och familj.
- Du är kunnig i BBiC.
- Har du arbetat i verksamhetssystemet Treserva är det meriterande.
- Körkort är ett krav.
Vi vill att du ska vara drivande och ha viljan att utveckla verksamheten samt verka för en god stämning och arbetsmiljö. Du är flexibel, kan samarbeta, är positiv och ser möjligheter istället för hinder.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Intervjuer görs löpande under ansökningstiden.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.