OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20222984
Arbetsuppgifter
Tjänsten är inriktad på ärenden i övergång - eller genomgångslägenheter med kommunala andrahandskontrakt och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta följande:
• Bedömningar, utredningar och till viss del beslutfattande i boendeärenden
• Ansvar för uppföljning i pågående ärenden
• I akuta situationer göra snabba överväganden och fatta beslut (boende och skyddsärende)
• Arbeta med en hög grad av självständighet inom lagstiftning, riktlinjer och praxis
• Samverka med interna och externa aktörer för att erbjuda klienten ett professionellt socialt arbete
• Arbeta tillsammans med kollegor för att utveckla metoder i arbetet
Adressen du kommer sitta på är Eriksfältsgatan 28 A.
Kvalifikationer
Du har socionomexamen och minst 6 månaders erfarenhet av myndighetsutövning. Har du arbetat med myndighetsutövning inom socialtjänsten är detta meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom hemlöshet- och boendefrågor, samt kunskap om hyreslagstiftningen. Även erfarenhet av arbete med inriktning mot missbruk, socialpsykiatri och beroendeproblematik är meriterande. Erfarenhet och kunskap om MI och Procapita/Lifecare inom socialtjänsten ser vi också som ett plus. Vad det gäller språkkunskaper är det viktigt att du har mycket god svenska i såväl tal som skrift. Kunskaper i andra språk ses som meriterande.
Som person är du lugn och stabil och kan bibehålla fokus även i mer akuta situationer. Du är serviceinriktad och uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse och vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
I arbetet tar du ansvar för din uppgift, är bra på att strukturera ditt arbete och driver dina processer vidare på ett självständigt sätt. Då samarbete är mycket viktigt har du god samarbetsförmåga, är villig att hjälpa dina kollegor, delar din kunskap och bidrar till en god arbetsstämning.
Om arbetsplatsen
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat fram till 7 april.
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Innan anställning erbjuds behöver du visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning och id-handling: pass eller nationellt id-kort.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98