OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Socialförvaltningen, som organisatoriskt ligger under Socialnämnden, har en verksamhet som är indelad i tre avdelningar; Individ- och familjeomsorgen (IFO), Äldre- och handikappomsorgen (ÄHO) samt Arbetsmarknads- och utbildningscentrum (AUC). Inom IFO finns tre enheter, Försörjningsstödsenheten, Utrednings- och familjehemsenheten och Stöd- och behandlingsenheten.
Vi behöver tillfällig förstärkning av Socialsekreterare på Utrednings- och familjehemsenheten.
Arbetsuppgifter
Tjänsten som Socialsekreterare på Utrednings- och familjehemsenheten innebär att du arbetar med myndighetsutövning inom socialtjänsten. Det innebär att du gör kvalificerade utredningar enligt gällande lagstiftning. Du kommer att arbeta med vuxen-, missbruks- och barnavårdsutredningar. Individ- och familjeomsorgen i Flens kommun arbetar enligt utredningsstrukturen BBIC och har Procapita som dokumentationssystem.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad socionom eller beteendevetare med vidareutbildning inom socialrätt och har arbetat med myndighetsutövning inom socialtjänsten tidigare. Vi söker dig som har datavana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift med erfarenhet av BBIC och Procapita.
Vi söker dig som kan arbeta självständig samt är flexibel och organiserad. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Det är viktigt att du ser samverkan som en framgångsfaktor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Thunholm Reinhold
Malin Sager
Johanna Heimer
Christian Aronsson
Nathalie Rodriguez
Jasmina Dedeic
Sara Jägevall
Marcus Kahanek
Carolina Werner
Nele Turemark