OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.
Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng
ARBETSUPPGIFTER
I denna tjänsten kommer du aktivt arbeta för att säkerställa att barn och unga som är i behov av en familjehemsplacering ska få sina rättigheter och behov tillgodosedda.
Målet och syftet med tjänsten är att:
· Stärka förutsättningarna för att familjehemsplacerade barn och unga får tillgång till god hälso- och sjukvård, tandvård och obruten skolgång.
· Utveckla arbetet med rekrytering och utredning av familjehem och jourhem.
· Öka trygghet och stabilitet för långsiktigt placerade barn genom vårdnadsöverflytt eller adoption.
· Informera familjehemsplacerade barn om deras rättigheter samt ta del av deras erfarenheter för att utveckla familjehemsvården på verksamhetsnivå.
· Öka förutsättningarna för familjehemsplacerade barn och unga att ha ett välfungerande umgänge med föräldrar och andra närstående.
· Stödja biologiska föräldrar som har sina barn placerade i familjehem.
· Stödja barn och familjehem som är under pågående placering.
· Utveckla familjehemsvården genom systematisk uppföljning av verksamhetens olika delar.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Du ska vara bekväm med myndighetsrollen, väl förtrogen med rådande lagstiftning och duktig på att formulera dig i skrift, samt även ha fallenhet för att skapa goda relationer till klienter och samarbetspartners. Det krävs att du är flexibel, välstrukturerad samt kan arbeta självständigt och samtidigt är positiv till teamarbete.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Giltigt Körkort B.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars-Göran Larsson
0573-14155
Maria Blomqvist
0573-14035
MAS Carina Fredriksson
0573-14142
Avdelningschef Lars-Göran Larsson
0573-14155
Anne-Lie Nilsson, Vision
070-5819228
Stf Stöd och omsorgschef Lena Bergman
0573-14152
Yvonne Julin, Kommunal
010-4429262
Områdeschef Diana Jäppinen Thorin
0573-14035
Områdeschef Hemtjänst Viktoria Larsson
0573-140 14
Områdeschef Hemtjänst Stefan Andersson
0573 - 141 78