OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialsekreterare - Social jour
AOV:2014:27
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Vill du ha ett flexibelt och ansvarsfullt arbete, med många utmaningar? Erbjuder vi möjlighet att vara en del av nordöstra Skånes Sociala Jour.
Arbete och välfärdsförvaltningen i Kristianstad ansvarar för Social Jour i kommunerna Kristianstad, Bromölla, Osby, Hörby och från 1 maj även Hässleholm. Social Jour, i sin nuvarande form, startade förra året och verksamheten är delvis fortfarande i ett utvecklingsskede.
Arbetsuppgifter
Den sociala jouren är ett team som består av 4 medarbetare, varav en med samordningsansvar. Sociala jouren hanterar inledningsvis de ärenden som aktiveras på icke-kontorstid. Under den tid som inte är beredskapstid hanterar gruppen en stor bredd av arbetsuppgifter inom socialtjänstens ansvarsområde. Exempel på arbetsuppgifter är att utreda kontaktpersoner, sitta med i polisförhör med underåriga och vara delaktig i samverkansprojekt och referensgrupper.
Kvalifikation
Du ska ha socionomexamen och bred erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten. Du bör ha arbetat med flera av socialtjänstens områden.
Goda datorkunskaper och B-körkort är nödvändigt. Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetet kräver det att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du har både förmåga att arbeta självständigt med eget ansvar för arbetsuppgifterna och att samarbeta med andra. Du är flexibel och har lösningar i fokus.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på 80% med tillträde enligt överenskommelse.
Arbetstiden är schemalagd till både dag och kväll. Beredskap ingår varannan vecka (onsdag-tisdag), med en inställelsetid på 1 timme.
För mer information, ta kontakt med
Mats Viking, Enhetschef, 0733-13 49 44
Tord Nilsson, Samordnare jourgruppen, 0738?53 25 05
För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, TCO, 044-13 48 83
Lena Hagerman, SACO, 044-13 69 96
Sista ansökningsdatum
2014-05-05
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21