OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se
Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.
ARBETSUPPGIFTER
Individ- och familjeomsorgen i Lekebergs kommun är organiserade under Socialförvaltningen och sammanlagt är vi 19 medarbetare. Vi har två team, ett med inriktning mot Barn- och familj samt ett med inriktning mot Vuxna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• handläggning av ekonomiskt bistånd.
I uppdraget ingår även att handlägga inkomna ansökningar gällande:
• missbruk/beroendeproblematik
• hot- och våld i nära relationer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• socionomutbildning
• kan uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska
• har körkort med behörighet B, körvana och kan/får köra bil
• har datorvana.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att handlägga ärenden inom:
• ekonomiskt bistånd
• missbruk- och beroendeproblematik
• hot och våld i nära relationer.
För att lyckas i denna roll bör du kunna arbeta målinriktat, kunna fatta nödvändiga beslut inom ditt ansvarsområde och ha förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. För rollen krävs att du har en god samarbetsförmåga likväl som du förmår att arbeta självständigt och strukturerat. Arbetet kräver en flexibilitet och en förmåga att hantera oförutsedda situationer. Som person är du lugn, stabil och förtroendeingivande med en förmåga att skapa och behålla goda relationer. Du är noggrann i ditt arbete och tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer att ske löpande.
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.