Socialsekreterare - stöd och utredning

Arbetsbeskrivning

Socialsekreterare - stöd och utredning

AOV:2013:45


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Vi erbjuder dig
- ett stimulerande och ansvarsfullt arbete
- erfaren arbetsledning
- trevliga kollegor
- extern handledning

Arbetsuppgifter
Stöd- och utredningsenheten består av två team, som arbetar nära tillsammans och ansvarar för handläggningen av ansökningar och anmälningar rörande barn, ungdomar och deras familjer. Förutom utredningar enligt SoL och LVU arbetar man med uppföljning av beslutade insatser och tvångsåtgärder.

Inom barn- och ungdomsverksamheten finns en utbyggd öppenvårdsverksamhet samt eget HVB som handläggarna har mycket samarbete med. Arbete och välfärdsförvaltningen har även andra egna insatsalternativ.

Kvalifikation
För arbetet som socialsekreterare på stöd och utredningsenheten krävs det att du har en socionomexamen och minst 6 månaders erfarenhet av arbete inom IFO med myndighetsutövning gällande barn och ungdomar. Det är meriterande om du har kunskaper om BBIC. B körkort är ett krav

Vi förväntar oss att du med inlevelseförmåga, lyhördhet och kreativitet kan möta de familjer, som vi arbetar för. Du har god förmåga att analysera och i skrift dokumentera ditt arbete. Du som söker behöver vara stresstålig och kunna klara att ha många bollar i luften samtidigt. Du har en god samarbetsförmåga, men har även vana av att arbeta självständigt.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser där av gärna manliga sökande.

Anställningsvillkor
Två tillsvidareanställningar, en på 100 % och en på 75 %. Båda tjänsterna med tillträde enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Laila Jönsson, Enhetschef, 044?13 59 13.
Veronica Svensson, Enhetschef, 044-13 57 58

För facklig information, ta kontakt med
Maya Månsson, SSR, 044-13 56 04
Lavdim Rushiti, Vision, 0768-82 74 51

Sista ansökningsdatum
2013-10-22

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 3 oktober 2013

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

28 november 2024

28 november 2024

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

28 november 2024

28 november 2024