OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.
Vi söker dig som vill arbeta som Socialsekreterare inom Vuxenenhetens alkohol- och narkotikagrupp. Är du utbildad socionom och brinner för att arbeta med inriktning mot vuxna? Vill du även ha en arbetsgivare som satsar på dig som medarbetare och är mån om att du ska trivas hos oss? Då har vi tjänsten för dig!
Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen för individ och familj består av alkohol- och narkotikagrupp, försörjningsstöd, socialpsykiatri, HVB för ensamkommande och myndighetskontor samt öppenvård för barn och familj. Alkohol- och narkotikagruppen består av tre handläggande socialsekreterare med myndighetsutövning och två öppenvårdsassistenter. Verksamheten bedriver ett ständigt utvecklingsarbete och vi tror att du som söker detta vill vara delaktig i detta.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att ingå i alkohol och narkotikagruppen och arbeta med missbruks- eller beroendeproblematik hos vuxna. Du möter dina klienter och utreder ansökningar och anmälningar utifrån SoL och LVM. I arbetet ingår att planera, genomföra och följa upp olika insatser tillsammans med den enskilde. I din roll arbetar du även stödjande med vägledning och motiverande samtal. Vi arbetar utifrån helheten med individen och ser därmed samverkan med andra myndigheter och andra enheter inom verksamheten som mycket viktigt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning inriktning vuxna och samverkan med andra myndigheter är meriterande. Utbildning inom MI eller ASI intervju är en stor fördel. Det är även meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet VIVA eller motsvarande. B-körkort är ett krav.
Som person är du professionell och tydlig i din yrkesroll samtidigt som du skapar och upprätthåller goda relationer. Du ser en utmaning i att möta förväntningar och krav som du tillsammans med den/de som berörs konkretiseras i en hållbar och långsiktig lösning. Det är viktigt att du är självständig i ditt arbete samtidigt som du samarbetar väl i grupp. Arbetet kräver en god förmåga att skapa struktur, arbeta systematiskt och att vara noggrann. Du bör även vara flexibel inför förändrade omständigheter och se tjusningen i att ingen dag är den andra lik. Då tjänsten innehåller myndighetsutövning är det viktigt att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet!
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig positiva och kunniga arbetskamrater som värdesätter humor. Arbetsgruppen har extern handledning för att stärka dig i yrkesrollen. Lindesbergs kommun satsar extra på dig som medarbetare genom vår hälsosatsning. Du har även förmåner som semesterväxling, motionstimme, flextid. Till dig som bor på annan ort vill vi framhålla att många av våra medarbetare pendlar hit och det finns goda kommunikationer med både buss och tåg.
Övrigt
Urval till intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53