OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med drygt 5500 anställda är kommunen en av Södertäljes största arbetsgivare. Här får du arbeta med det människor värderar högst i livet. Det kräver hög kompetens och stort engagemang. Därför satsar vi på personalens kompetensutveckling, personligt inflytande över arbetstiden och arbetets utformning, på friskvård och mångfald. Vill du arbeta med och för människor är du välkommen till oss! Allmänpsykiatriska rehabiliteringsenheten är en verksamhet som riktar sig till personer med psykisk ohälsa, ej primär psykosproblematik. Psykiatri och socialtjänst i Södertälje samarbetar enligt Södertäljemodellen. Det innebär att Allmänpsykiatriska rehabiliteringsenheten är en verksamhet som drivs gemensamt av bägge huvudmännen. Enheten har idag 22 medarbetare i olika yrkeskategorier. Inom allmänpsykiatrin har detta samarbete inletts i början på året. Det innebär att enheten för närvarande är inne i ett skede av intensivt utvecklingsarbete. En av våra socialsekreterare har fått nya arbetsuppgifter och behöver en ersättare. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda klienternas behov samt besluta om insatser eller komma med förslag till beslut. Du kommer också att ha möjlighet att arbeta med behandlande insatser, individuellt eller i grupp. Du kommer att delta i enhetens utvecklingsarbete. Under hösten kommer enheten att ordna en KBT-utbildning för alla medarbetare. Med Södertälje kommun som arbetsgivare får du kontinuerlig handledning och kompetensutveckling för din personliga utveckling i arbetsgruppen. Vi eftersträvar mångfald på arbetsplatserna, varför vi önskar sökande med olika etnisk bakgrund, kön och ålder. KVALIFIKATIONER Socionomexamen. Erfarenhet av myndighetsutövning och god kännedom om målgruppen.