OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höganäs kommun jobbar efter devisen ”från kol till diamant”. Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.
Vill du vara med och slipa vår diamant?
Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd och service till kommunens invånare samt bevakar olika gruppers rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Inriktningen är individuell men också generell och förebyggande.
Socialförvaltningen är indelad i tre områden: LSS, Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg.
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen i Höganäs kommun söker socialsekreterare till arbetsgruppen för Ensamkommande barn inom Barn, Ungdom och Familj.
Varaktighet: Året 2017.
Heltid, tillträde enligt överenskommelse
Arbetsuppgifter:
Vi söker dig nu dig som vill arbeta som socialsekreterare för ensamkommande barn inom Barn, Ungdom och Familj.
Att arbeta som socialsekreterare innebär att du ansvarar för handläggningen av de asylsökande barn som blivit anvisade till Höganäs kommun.
Du ansvarar för utredningar och uppföljningar under asylprocessen och när barnet fått uppehållstillstånd. Det är ett varierande och givande arbete där du är en viktig del i att utveckla vårt arbete tillsammans med övriga i gruppen.
I tjänsten har du också ett nära samarbete med kommunens boende, skola, Migrationsverket, gode män, särskilt förordnade vårdnadshavare och andra för att på bästa sätt tillgodose ungdomarnas behov.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen med erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Du behöver vara ansvarsfull, flexibel och ha lätt för att samarbeta.
Du har förmåga att skapa kontakter och tycker om att uttrycka dig i tal och skrift.
Körkort B erfordras.
Välkommen med din ansökan
Vill du veta mer: Kontakta enhetschef Dorte Svensson, 042-33 74 60
Facklig företrädare. Edina Mulic, 0734-35 72 97
Kunskap om dokumentation enligt BBIC och erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet BBIC är meriterande.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Marie Wikander
042-33 77 36
Sara Jönsson
042-33 72 18 mellan 22/7 och 12/8
Ann-Christin Göransson
Din fackliga kontakt
042-33 71 00
Enhetschef Lotta Johansson
042-33 71 65
Psykiatrisamordnare Monika Paulsson
042-33 77 14
Enhetschef Dorte Svensson
042-33 74 60
SSR, via kommunens växel Ulrika Carlsson
042-33 71 00
Vision, via kommunens växel Carina Höjing
042-33 71 00
Avdelningschef Arne Nilsson
042-33 71 00