OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-
Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Avesta kommun.
Vi söker nu en socialsekreterare för ett kortare uppdrag, som ska arbeta med handläggning av barn och ungdomsärenden. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att göra förhandsbedömningar, utreda och följa upp insatser.
Det kan även komma att gälla utredning familjehem samt kontaktperson/kontaktfamilj.
Som person behöver du ha ett bra omdöme och besitta en förmåga att skapa trygghet, hos både kollegor men även de familjer som du arbetar med. Samt att du är en service inriktad person med en bra värdegrund.
Periodvis är det ett högt arbetstempo och det är viktigt att du som person kan hantera detta och samtidigt kunna behålla målfokus i ditt arbete.
Arbetsuppgifter
Arbetsplatsen
Du kommer tillhöra omrorgsförvaltningen barn och ungdom där det idag arbetar 10st socialsekreterare, 3 stycken familjehemssekreterare, 2 stycken familjerättssekreterare, 2 stycken mottagare samt 1 stycken 1:e socialsekreterare och 1 st enhetschef.
Du behöver vara på plats i verksamheten minst 3-4 dagar i veckan, resterande dagar kan du arbeta hemifrån.
I denna roll ingår en hel del dokumentation och kommunikation, därför är det mycket viktigt att du kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
- Erhåller en socionomexamen
- Har minst fem (5) års yrkeserfarenhet av utredningsarbete inom barn och ungdom.
- Självständigt bemästra aktuell lagstiftningen inom området, SoL och LVU
- Har kunskap om BBIC
- Har grundutbildning i Signs of safety
Krav
- B-körkort
- Kan kommunicera väl i bade tal och skrift på svenska samt engelska
- Goda kunskaper inom Officepaketet samt ska ha vana inom olika verksamhetssystem som uppdraget avser, i detta fall lifecare.
Kontaktinformation
Romina Olivares, Konsultchef’
Arbetsplats