OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ och familjeomsorg/Vård och omsorgsförvaltningen
Nu söker vi
Socialsekreterare till Barn & familj
Ange ref.nr: 29/2015
Den småskaliga kommunen med bra läge i en expanderande region. Traditioner i jord- och skogsbruk, tegel, trä, läder, hantverk och mekanisk industri. Små tätorter som utvecklas i demokratisk anda. En obyråkratisk organisation som löser sina uppgifter på ett praktiskt och okomplicerat sätt. Bra boendemiljö, smidiga kommunikationer och tillgång till avkopplande natur- och fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser.
En av våra erfarna socialsekreterare flyttar hem till Haparanda! Därför söker vi en ny medarbetare med ett genuint intresse för att arbeta utifrån en helhetssyn där individens förmåga och känsla för meningsfullhet tas tillvara. Inom individ och familjeomsorgens myndighetsutövning har vi en stark drivkraft att hitta nya vägar och metoder i arbetet och är inne i ett spännande utvecklingsarbete tillsammans med öppenvårdsverksamheten.
För att lyckas krävs ambitiösa socialsekreterare som bidrar med sina idéer och sitt engagemang.
Här behövs du!
Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare i Barn och familjegruppen kommer du utifrån BBIC att arbeta med att utreda och följa upp insatser enligt SoL och LVU med inriktning på barn och ungdomar 0-18 år. Vi lägger stor vikt vid samarbete med barnet/ungdomen, deras föräldrar och nätverk. Tillsammans med vår väl uppbyggda öppenvårdsverksamhet strävar vi mot att tillgodose behovet av insatser på hemmaplan.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt har erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn/ungdomsvården. Du har goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi förutsätter att du är en empatisk person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
Du skall ha god förmåga till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Eftersom skrivande är en stor del av arbetet är det ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi använder Procapita som handläggnings- och dokumentationssystem. Då bilkörning förekommer i tjänsten är körkort ett krav.
Vi erbjuder Dig
Vi erbjuder dig extern handledning samt fortbildning och ett intressant och omväxlande arbete i en stimulerande och positiv arbetsgemenskap.
Varaktighet/Arbetstid
Arbetstid: Heltid
Varaktighet: Tillsvidareanställning
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Upplysningar lämnas av
Enhetschef Anna Pierrou 0224-360 49
1:e socialsekreterare Carina Sellin 0224-360 65
Fackliga företrädare
SSR - Elisabet Smedjegård, 0224-361 55
Vision - Mattias Lundin, 0224-361 83
Ansökan
Välkommen med din ansökan med ref nr 29/2015 och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post: information@heby.se
Sista ansökningsdag: 2015-04-17
Vi kommer att kalla till intervju löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.
Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor etc.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bemanningsenheten reception