OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Vi söker en socialsekreterare som brinner för arbetet med våra barn i samhällsvård.
I familjehemsgruppen arbetar sex socialsekreterare, sju familjehemssekreterare och två 1:e socialsekreterare. Tillsammans arbetare vi med de barn och ungdomar som vårdas i familjehem enligt SoL eller LVU. Hos oss får du nära arbetsledning och metodstöd samt regelbunden handledning och kompetensutveckling. Vi använder oss av BRA-fam, Ett hem att växa i, umgängesstöd, egna jourfamiljehem samt erbjuder föreläsningar och aktiviteter för våra familjehem och placerade barn.
Vi ger dig en god introduktion och möjlighet att arbeta i en engagerad och kompetent arbetsgrupp.
Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att följa upp familjehemsvården. Det gör du genom att bygga upp förtroendefulla relationer till barnen och ge förutsättningar till en gynnsam utveckling. Du kommer också ha kontakt med barnets vårdnadshavare och övriga sociala nätverk. Arbetet ske i nära samarbete med familjehemssekreterarna och andra samverkansparter.
I tjänsten ingår myndighetsutövning såsom övervägande och omprövning av vården/umgänge och utredning enligt 11 kap 1§ SoL.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet av social myndighetsutövning. Du skall ha kännedom om lagar och författningar, goda kunskaper i det svenska språket såväl i tal som skrift, dator- och dokumentations/utredningsvana.
Du behöver vara ansvarsfull, engagerad och uthållig samt ha god samarbets- och initiativförmåga. Det är viktigt att du har förmåga att möta barn och föräldrar i svåra situationer.
Socialtjänsten kräver vid vissa tjänster att den som erbjuds anställning skall visa utdrag från belastningsregister och misstankeregister innan anställning.
Rekrytering och intervjuer sker löpande så skicka snabbt in din ansökan.
Villkor
Körkort är ett krav
Omfattning och tillträde
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 220501
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.