OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Inom Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är fem enheter organiserade: Myndighetsenhet Barn och Familj, Myndighetsenhet barn och familj ensamkommande, Myndighetsenhet Vuxna, Öppna enheten samt Arbetsmarknadsenheten.
Myndighetsenheten ansvarar för all myndighetsutövning inom IFO, dvs handläggning av ärenden rörande barn- och ungdomar 0-18 år, familjerätt, missbruk och försörjningsstöd. Enheten ansvarar även för handläggningen av dödsboanmälningar och serveringstillstånd.
Myndighetsenheten söker socialsekreterare till Barn- och familj.
Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare inom barn- och familj är ditt uppdrag att, med barnet i centrum, utreda ansökningar/anmälningar och följa upp beviljade insatser inom ramen för SoL och LVU. En del av tjänsterna inom barn- och familj är inriktade mot ensamkommande flyktingbarn.
Kvalifikationer
Socionomexamen, gärna med erfarenhet från aktuellt ansvarsområde samt kunskaper om BBIC, Barns behov i centrum. Du arbetar utifrån BBIC-modellen och du ska vara bra på att sammanställa och dokumentera komplexa sammanhang. Du ska ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete, analysera, sammanfatta, dra slutsatser i ditt utredningsarbete med barns bästa i centrum.
Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett meriterande.
I Krokoms kommun är heltid en rättighet och deltid en möjlighet. Det innebär att du anställs på heltid men har en möjlighet att önska en lägre sysselsättningsgrad.