OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heby kommun är en småskalig kommun med bra läge i den expanderande Mälardalsregionen. Här finns bra boendemiljöer, ett rikt föreningsliv, vacker natur och chans till en rad olika fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser. Som ett led i kommunens utvecklingsarbete satsar vi på våra ledare, och alla kommunens chefer utbildas inom utvecklande ledarskap, UL.
Vår vision är Heby kommun - en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet
En våra socialsekreterare går vidare till annan tjänst vilket gör att vi nu behöver förstärka enheten med ytterligare en socialsekreterare. Hos oss är dagarna omväxlande och du har stor frihet i hur du lägger upp ditt arbete. Att arbeta hos oss kännetecknas av omväxling, inflytande, korta beslutsvägar och ett gott samarbete. För att lyckas med detta krävs framåtsträvande socialsekreterare som bidrar med sina idéer och sitt engagemang. Här behövs du!
Vi erbjuder flextid, reflektionstid, friskvårdsbidrag samt regelbunden handledning, Medarbetaren är viktig för oss!
Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare till tjänsten som socialsekreterare, där utredning och uppföljning är dina huvudsakliga arbetsuppgifter.
I din roll ingår att utreda barns behov och föräldrars förmågor samt att arbeta för att din handläggning sker med god kvalitet. Du ska aktivt bidra till ett gott bemötande av våra klienter och samarbetspartners.
Du kommer ingå i ett team som främst arbetar med myndighetsutövning inom område barn och familj. Inom enheten ryms också familjerätt och familjehem, aktörer du arbetar nära tillsammans med.
Samverkan med andra enheter är viktig för oss varpå du behöver vara positiv till samarbete och vara en person som har lätt för nya kontakter.
Bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen. Erfarenhet av relevant myndighetsutövning liksom kunskap om aktuell lagstiftning inom socialtjänsten är ett krav samt tidigare arbete med barn är meriterande. Det är också önskvärt att du har erfarenheter av grupper och dess processer. Vi arbetar med Signs of Safety och BBIC varför du bör ha kunskaper om detta. I dagsläget använder vi procapita som journalsystem
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Som person är du initiativrik, lyhörd, ansvarstagande och har en helhetssyn i ditt arbete. Du är flexibel, stresstålig och är skicklig på att prioritera samt har en god strukturell förmåga. Du trivs med att skapa goda relationer och verkar för en bra stämning. Ett gott bemötande är en självklarhet för dig!
Du skall ha en god förmåga till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta välgrundade beslut. Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av arbetet är det ett krav att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Kvalifikationer
Krav på B-körkort. Tillgång till egen bil krävs.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder Dig
Arbetstid: 100 %
Tillträde: Omgående
Sista ansökningsdag: 2020-03-22
Ange referensnummer: 12/2020 Von
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Individuell lönesättning tillämpas.
Upplysningar lämnas av
Enhetschef Mariah Enochsson Pålebo, 0224-360 49, mariah.palebo@heby.se
Fackliga organisationer
Kommunal - 0224-360 62
SSR - Caroline Ahlin, 0224-362 20
Ansökan
Välkommen med din ansökan via e-post: information@heby.se, eller via brev: Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Glöm inte att ange referensnumret.
Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.
Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.