OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en socialsekreterare till vårt trevliga gäng inom barn- och familjeenheten i Borgholm.
Välkommen till ett utmanande och givande arbete där du tillsammans med kompetenta, engagerade och kreativa kollegor får vara med att göra skillnad för våra barn och unga tillsammans med deras nätverk.
Barn- och familjeenheten består av sju socialsekreterare och är en del av Individ- och familjeomsorgen i Borgholms kommun.
Nu söker enheten en socialsekreterare som både handlägger utredningar och följer upp insatser. Vi arbetar med ett familjesystemiskt perspektiv och håller som bäst på att implementera Signs of Safety.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
•äldreomsorg
•kommunens hälso- och sjukvård
•individ- och familjeomsorg
•omsorg om funktionsnedsatta
•administrativ enhet
ARBETSUPPGIFTER
I den aktuella tjänsten ingår i första hand arbete med utredning och beslut enligt SoL och LVU samt uppföljning av insatser.
Vi erbjuder dig:
• Ett betydelsefullt, spännande och utvecklande arbete
• En stabil, ambitiös och kompetent arbetsgrupp
• Ett gott arbetsklimat med trevliga kollegor
• En rimlig och hanterbar arbetsbelastning
• Stöd i det dagliga arbetet utifrån behov
• Flextid med viss möjlighet att arbeta hemifrån
• Handledning
• Friskvårdsbidrag
• Fräscha och ändamålsenliga lokaler
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller har en annan, av arbetsgivaren bedömd, relevant högskoleutbildning.
Erfarenhet av myndighetsutövning framförallt inom området barn och familj är ett krav.
Du har förmåga både att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor och samarbetspartners, både internt och externt. Du är strukturerad, flexibel och lösningsinriktad med en förmåga att se till både individens behov och till helheten.
Utbildning i och erfarenhet av BBiC och Signs of Safety är meriterande.
Du behöver ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav.
Har vi fångat ditt intresse ser vi fram emot att höra från dig.
ÖVRIGT
Hos Borgholms kommun finns en mångfald av yrkesområden. Detta gör det möjligt för både en spännande karriärutveckling och/eller karriärväxling inom många olika områden.
Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och två kommunala bolag. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Kommunens storlek innebär att du som anställd arbetar nära dina medarbetare, chefer, beslutsfattare och våra medborgare.
Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor, god arbetsmiljö och ett inspirerande hälsoarbete. Vår inriktning är att verka för att synliggöra medarbetarna, öka inflytandet och delaktigheten på arbetsplatsen bland annat genom ökad chefstäthet. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.