OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vill du ha roligt på jobbet?
Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka?
Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas?
Börja jobba hos oss! Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att få en överblick över. Vi har ett gott samarbete med skolor, vår egen öppenvård (Familjehuset och MiniMaria/Partille alkohol- och narkotikamottagning) och andra viktiga samarbetspartners. Vår förvaltning är lätt att överblicka. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.
ARBETSUPPGIFTER
Vi är mitt uppe i en lyckad implementering av arbetssättet Partnering for safety, som är en nära släkting till Signs of Safety. Vill du bli den som arbetar med detta viktiga uppdrag hos oss? Arbetet innebär utredningar och uppföljning av insatser för barn och unga 0-21 år och deras familjer. Som socialsekreterare hos oss får du engagerade arbetskamrater, gemenskap och en arbetsplats där vi visar omsorg om varandra. Enheten är uppdelad i tre team, varav ett arbetar med mottagande och förhandsbedömningar och de andra två med utredning och uppföljning. Det dagliga arbetet leds av två metodstödjare som ansvarar för varsitt utredarteam samt för mottagningsgruppen. Alla våra socialsekreterare får kontinuerlig processhandledning och löpande utbildning genom Göteborgsregionen - Yrkesresan.
Hos oss arbetar vi hela tiden för att bli ännu bättre på det vi gör! Vårt utvecklingsarbete är stadigt förankrat i de behov som socialsekreterarna uppmärksammar och vill prioritera. Just nu fokuserar vi extra mycket på att öka barns och ungas delaktighet och inflytande när vi utreder och följer upp insatser. Vi utökar och förbättrar också vår samverkan med barnens närstående, så deras allra viktigaste personer ges möjlighet att bidra med trygghet, stöd och skydd.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och unga samt myndighetsutövning är detta meriterande. Erfarenhet av arbetsmodellen Signs of Safety är ett stort plus.
Det är viktigt för oss att du som medarbetare både kan ge och ta emot stöd och förstår socialtjänstens uppdrag och utmaningar. Vi tror att du som söker är en stabil person med en hög grad av personlig mognad. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du är flexibel och att du trivs med att arbeta med dokumentation och administrativa uppgifter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52