OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 37 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.
Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens familjecenter samt Boende för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab.
Ekonomienheten består idag av 25 medarbetare. Inom enheten handläggs ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen, bostadssociala kontrakt, förmedling av egna medel och dödsboanmälan. Vi har ett väl fungerande samarbete med interna och externa aktörer inom arbetsmarknadssektorn.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två socialsekreterare till Ekonomienheten. Arbetet innebär handläggning av ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt att handlägga ansökningar om bostadssociala kontrakt.
Vi är en enhet som ständigt växer, då vi vill arbeta motiverande och stödjande av individen för att denna ska nå en egen försörjning. Arbetet ställer även stora krav på att kunna samverka med andra både externt och internt.
KVALIFIKATIONER
Du har socionomexamen, eller annan akademisk utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med förmåga till reflektion. Arbetet hos oss förutsätter både flexibilitet och förmåga till struktur och att trivas med att arbeta i ett högt tempo. För att kunna arbeta hos oss ska du även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ha lätt för att fatta beslut och att stå för dessa.
Erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal socialtjänst är meriterande.
ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05