OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i den lilla kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra skillnad.
Socialförvaltningen i Örkelljunga kommun består av äldreomsorg, omsorg för funktionsnedsatta, individ- och familjeomsorg, hemsjukvård, arbetsmarknad och integration samt administration. Förvaltningen har drygt 300 medarbetare och verksamhet bedrivs dygnet runt. Vi står inför en spännande framtid med många utmaningar. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla ekonomiskt bistånd in i den digitala eran.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare för ekonomiskt bistånd kommer du i huvudsak att arbeta med att utreda och besluta om rätten till ekonomiskt bistånd, bostad med mera. Du är även en del i det teamarbete som ska göra att Örkelljungas arbete med ekonomiskt bistånd ska ligga i framkant.
Som socialsekreterare jobbar ni tillsammans som ett team med nära samverkan med arbetsmarknad och integration, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, socialtjänsten, öppenvården och utbildningsförvaltningen.
Utöver ditt eget ansvarsområde förväntas du att delta aktivt i enhetens och förvaltningens utvecklingsprocesser. Vi tror att du kan bidra till många intressanta diskussioner och ett gott arbetsklimat. Du vågar också tänka nytt och gillar utmaningar.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha adekvat högskoleutbildning såsom socionom alternativt ha arbetat med myndighetsutövning i annan myndighet eller ha annan beteendevetenskaplig utbildning som kan prövas likvärdig. Du har en hög digital kompetens och har arbetat med digitalisering, införande av nya verktyg och metoder. Meriterande är om du har arbetat med ekonomiskt bistånd sedan tidigare samt har erfarenhet från arbete med budget- och skuldrådgivning.
Som person är du driven, rak och tydlig. Du gillar utmaningar och har ett professionellt förhållningssätt.
ÖVRIGT
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med din ansökan.
Som ett led i att bli en mer hälsobringande kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Vi bedriver både jämställdhets- och mångfaldsfrämjande insatser. Vi ber dig att söka digitalt för att säkerställa kvalitet och vår hantering av ansökningarna. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons-, rekryterings- och bemanningsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ellen Prütz
0435-550 37
Maria Palmberg
0435-55115
Jana Jönsson
0435- 55158
Verksamhetschef Stefan Wendelin
0435-55130
Verksamhetschef Rose-Marie Karlsson
0435-55273
Vision Jana Jönsson
0435- 55158
Enhetschef Barn och Ungdom Sara Stigsdotter Dahlberg
0435-55337
Socialchef Ann- Helen Erwing
0435 - 55310
Kommunal Ann Berntsson
Fackliga företrädare
0435-55000