OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett litet socialkontor som arbetar med ekonomiskt bistånd, utredning och uppföljning för vuxna samt för barn och unga, öppenvård för både vuxna och familjer samt familjerätt. Samverkan internt är av stor betydelse och det betyder även att vi hjälps åt vid behov. Vi lägger även stor vikt vid samverkan med andra berörda myndigheter. Vi välkomnar nytänkande och egna initiativ och Du har därför stora möjligheter att vara med och utveckla verksamheten.
Då en av våra medarbetare går mot nya utmaningar inom kommunen söker vi en ny kollega till Ekonomiskt bistånd.
Arbetsuppgifter
I arbetet som socialsekreterare är ditt uppdrag att hjälpa människor att komma ut i egen försörjning. För att lyckas med detta är det viktigt att du är bra på att samverka med kollegor inom kommunen samt med arbetsförmedling, försäkringskassa, sjukvård m.fl. Du kommer att utreda behovet av ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen (4:1 SoL) och förmedla ekonomiskt bistånd till personen till dess att målet med egenförsörjning är uppnått.
Arbetet är utmanande och stimulerande på många sätt – en kombination av juridik, administration och socialt arbete där du träffar en stor bredd av olika människor!
Vem vi söker
Vi söker dig som är socionom eller har likvärdig utbildning. Du är nyfiken och van att möta människor i utsatta situationer. Erfarenheter av och intresse för myndighetsutövning genom arbete eller praktik är meriterande, liksom erfarenhet
av samverkan med andra aktörer inom arbetsmarknads- och rehabiliteringsområdet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Körkort är ett krav då hembesök och samverkansmöten förekommer.
Vi erbjuder dig
En bra arbetsgemenskap och extern handledning i grupp. Vi söker gemensamt flexibla lösningar för vårt arbete, vilket innebär stora möjligheter för Dig att vara med att utveckla och påverka vår verksamhet.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100 procent eller enligt överenskommelse. Tillträde efter överenskommelse.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast den 21 Juni 2015, men vi väntar på Din ansökan och urval sker löpande så skicka gärna Din ansökan så snart som möjligt. Betyg och intyg tas med vid en eventuell intervju.
Varmt välkommen med din ansökan!
För mer information är du välkommen att kontakta:
Josefine O Lundh, Verksamhetschef Ekonomiskt bistånd, Tel. 0120-831 71, 072-711 04 36
e-post: josefine.olaisen-lundh@atvidaberg.se
Fackliga kontaktpersoner:
Ida Ottosson, Akademikerförbundet SSR, Tel. 0120-83 229
e-post: ida.ottosson@atvidaberg.se
Jessica Gustavsson, Vision, Tel. 0120-83 217
e-post: jessica.gustavsson@atvidaberg.se
En film om Åtvidabergs kommun
http://youtu.be/WPF0yj_fECk
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47