OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
ARBETSUPPGIFTER
I Lundby ligger arbetet med försörjningsstöd på Enheten för försörjningsstöd. Enheten är uppdelad i två grupper. En nystartad mottagningsgrupp med 5 st socialsekreterare och en större arbetsgrupp som arbetar med uppföljning av pågående ärenden bestående av 16 st socialsekreterare. Det finns idag ingen uppdelning av ärenden i uppföljningsgruppen. Vi har 4st 1:e socialsekreterare på enheten så det finns möjlighet till mycket stöd i arbetet. Vi har även en egen administratör på enheten som ansvarar för förmedlingar men även kan hjälpa till med andra administrativa uppgifter.
Vi söker nu två socialsekreterare till den arbetsgrupp som arbetar med uppföljning i pågående ärenden. En fast tjänst och ett längre vikariat. Som socialsekreterare kommer du att ha en tjänst där du handlägger löpande ansökningar men också skriver uppdaterade utredningar, upprättar arbetsplaner med den enskilde samt beviljar insatser med målsättning att den enskilde ska komma ut i egen försörjning. Du kommer i ditt arbete samverka med andra enheter inom socialtjänsten, men även andra myndigheter såsom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, sjukvården och samordningsförbundet i Göteborg.
På enheten har vi varit framgångsrika i att få våra klienter i egen försörjning. Framgångsfaktorer är engagerade medarbetare och systematiskt kvalitetsarbete på enheten.
Vi ser ljust på framtiden och söker dig som brinner för försörjningsstöd och vill arbeta med det i vår stadsdel, där arbetet präglas av en humanistisk grundsyn och såväl långsiktiga utvecklingsfrågor som snabbt beslutsfattande!
Skriv gärna i din ansökan vilken tjänst du söker.
KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Du har ett positivt och respektfullt bemötande och är ödmjuk och trygg i dig själv. Du ska ha en vana att arbete i högt tempo. Ditt intresse och engagemang för socialt arbete är stort. Du tycker om att dokumentera och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Tydlighet och struktur är viktigt för dig och du tycker om att samarbeta.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
I Göteborgs Stad tillämpas rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.