OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Inom Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) arbetar idag ungefär 50 medarbetare uppdelade i enheterna Myndighetsenheten vuxen, Myndighetsenheten barn och familj, Öppna enheten, Arbetsmarknadsenheten och en Expedition.
Myndighetsenheten söker nu en Socialsekreterare inom verksamhetsområdet Ekonomi, med inriktning mot integration.
Myndighetsenheten ansvarar för all myndighetsutövning inom IFO, dvs handläggning av ärenden rörande barn- och ungdomar 0-18 år, familjerätt, missbruk och försörjningsstöd. Enheten ansvarar även för handläggningen av dödsboanmälningar och serveringstillstånd. Idag har enheten ungefär 20 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare på Ekonomi/Vuxen är ditt uppdrag att utreda ansökningar, bedöma rätten till bistånd samt att stödja och motivera personer mot ett självständigt liv.
Vi arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera vårt arbetssätt med syftet att öka kvalitén i myndighetsutövningen.
Kvalifikationer
Socionomexamen, gärna med erfarenhet från aktuellt ansvarsområde Du ska ha god förmåga att skapa goda relationer i ditt arbete, analysera, sammanfatta, dra slutsatser i ditt utredningsarbete.
Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Övrigt
Visstidsanställning på heltid året ut, eventuellt med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2015-08-03
Kontaktperson
Kontaktpersoner och fackliga representanter träffas genom Individ- och familjeomsorgens Expedition
0640 162 82/83