OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningensöker
Socialsekreterare som familjehemshandläggare till Familjehemsenheten.
Socialförvaltningen har påbörjat ett stort omställningsarbete, ”Socialnämndens samskapande strategi för en sammanhållen socialförvaltning i framkant - 5S, vilket bl.a. innebär att ställa om arbetet till en användardriven och öppen respektive tillgänglig socialtjänst med fokus tidigt, samordnat och förebyggande arbete samt insatser på hemmaplan. Alla medarbetare är delaktiga i strategiarbetet varför arbetet förutom formella krav också innebär att du ska vara nyfiken, innovativ och våga tänka lösningar utanför ”boxen”.
Vi söker nu medarbetare som vill vara med och skapa en öppnare socialtjänst!
Tjänsten är placerad på familjehemsenheten som är en av sex enheter inom verksamheten gemensam myndighet. Inom verksamheten finns också fyra utredningsenheter och en placeringsenhet. Vi är inne i ett spännande skede av nytänkande med kvalitetsutveckling, där vi vill finna nya sätt att möta de utmaningar som finns inom familjehemsvården. Om du vill vara med och utveckla familjehemsvården och gillar att delta i ett långsiktigt arbete där du ser att din insats ger resultat på sikt, finns nu möjligheten.
Familjehemsenheten består av 8 familjehemshandläggare och 1 enhetschef.
Uppdrag
Familjehemshandläggarens arbetsuppgifter är att rekrytera, utreda och utbilda familjehem, jourhem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Efter en avslutad utredning och en matchning av uppdrag tillhandahåller vi stöd till våra uppdragstagare på olika sätt. Vi rekryterar bland annat genom att synas på olika event, annonsering mm. Vi utreder våra uppdragstagare enligt en utredningsmodell och om de bedöms lämpliga sker sedan en matchning mot lämpligt uppdrag.
Som nyanställd socialsekreterare kommer du att få stöd av din närmsta chef och kollegor, samt tilldelas en fadder som blir ett extra kollegialt stöd under din första tid hos oss. Gruppen har extern handledning och har möjlighet till friskvård.
Kvalifikationer
Du ska ha socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig motsvarande minst kandidatnivå. Tidigare erfarenhet av socialt arbete är meriterande. Egenskaper som att vara flexibel, ha god samarbetsförmåga och lätt för att bygga relationer är värdefulla i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är önskvärt.
Om anställningen
Ett vikariat med tillträde omgående t.o.m. 30 april 2023. Karlskrona kommun arbetar med heltid som norm och erbjuder därför 100% sysselsättningsgrad.
Arbetstids dagtid måndag-fredag. Viss kvällstjänstgöring kan förekomma.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Kontaktperson
Petra Jonskog, Enhetschef, Telefon 0455- 32 11 60
Fackliga kontaktpersoner
Morgan Karlsson Lindén, Vision, Telefon 0455-32 11 89
Mikael Wickström, Akademikerförbundet SSR, Telefon 0455-30 43 29
Övrigt
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion, eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 juni 2022
Ansökan kan endast ske via länken nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert
Maria Persson
AnnSofie Johansson
Sussie Rantil
Lena Dehlin
Henning Fuhrman
Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87