Socialsekreterare till Familjehemsgruppen

Socialsekreterare till Familjehemsgruppen

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla. Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Om oss

En av våra medarbetare ska ha barn! Jätteroligt tycker vi och medan vi väntar på att babyn som kommer i april så söker vi en vikarie som vill arbeta som socialsekreterare i Familjehemsgruppen.
I Familjehemsgruppen arbetar 6 familjehemssekreterare, 6 socialsekreterare med fokus på barnen samt en verksamhetsledare och en psykolog på halvtid som arbetar med Skolfam tillsammans med en specialpedagog från Barn och utbildningsförvaltningen. Arbetsgruppen deltar i flera olika utvecklingsprojekt med syfte att ytterligare förbättra kvalitén för de placerade barnen.

Familjehemsgruppen ingår i enheten Barn/Unga-utförare där även Familjerätten och Socialjouren i Halland ingår. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att du är ansvarig för all myndighetsutövning kring barnet. Du har ansvar för uppföljning av placeringen och kontakter med det biologiska nätverket. Socialsekreteraren arbetar i team med familjehemssekreteraren kring placeringen samt har gemensam handledning. I uppdraget ingår även arbete med Skolfam. Som barnets socialsekreterare bör du vara trygg, strukturerad och ha god förmåga att organisera ditt arbete. Du får stöd i det dagliga arbetet av verksamhetsledare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen och gärna med erfarenhet av familjehemsvård. Det är önskvärt med goda kunskaper vad gäller barn/ungas utveckling och behov. Tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning för barn och unga är en merit samt erfarenhet av att arbeta enligt BBIC. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god förmåga att organisera ditt arbete.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Olandersson, enhetschef
0346-88 57 80
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Anette Svensson, enhetschef
0346-88 66 97
Facklig företrädare nås via växel
0346-88 60 00
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egen r
0346-88 66 61
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Administrativ chef Eva-Lena Dahl
0346-88 66 65
Susanne Winroth, personalsekreterare
0346-88 66 66
Ola Götesson, verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61 eller 070-33 43 080

Sammanfattning

Besöksadress

31180 Falkenberg
None

Postadress

None
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

20 december 2024

Familjehemssekreterare till kommun i Västra Götalands län!

Familjehemssekreterare till kommun i Västra Götalands län!

18 december 2024