OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mölndals stad är under stark tillväxt med snart 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 500 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet. Mer information finner du på vår hemsida. Arbets- och familjestödsförvaltningen består av familjesektion, sektionen för arbetsmarknads- och integration, stöd- och försörjningssektion, vuxensektion och öppenvårdssektionen. Till Arbets- och familjestödsförvaltningen tillhör också en administrativ sektion. Familjehemsgruppen består av fem familjehemssekreterare som ansvarar för cirka 70 barn och ungdomar som är placerade i familjehem enligt SoL och LVU. Vi är en aktiv grupp som trivs med våra arbetsuppgifter och har en levande diskussion kring metodutveckling. ARBETSUPPGIFTER Som familjehemssekreterare arbetar Du med de barn/ungdomar som är placerade i familjehem samt med biologföräldrarna. Familjehemssekreteraren ansvarar även för att handleda familjehemmet. Vi rekryterar och utreder nya familjer kontinuerligt för dessa uppdrag. Vi har implementerat BBIC och strävar efter att låta det genomsyra allt arbete kring barnet/ungdomen. KVALIFIKATIONER För tjänsten gäller socionomexamen. Erfarenhet av familjehemsarbete samt av BBIC är önskvärt. Vi söker Dig som har ett starkt engagemang för barn/ungdomar samt erfarenhet av arbete med barn/ungdomar i utsatta livssituationer. Vi önskar att Du är positiv, flexibel och initiativrik.