Socialsekreterare till Funktionshinderenheten

Arbetsbeskrivning

CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 59 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta på vår Funktionshinderenhet och ingå i en arbetsgrupp med 1:e socialsekreterare och 13 socialsekreterare. Du kommer att kartlägga, utreda behov, bedöma samt fatta beslut om bistånd och insatser enligt socialtjänstlagen (SOL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Du ska med hjälp av din kunskap, kreativitet och ett bra bemötande se till att människor med funktionsnedsättningar, oavsett ålder, får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar.
En viktig del i tjänsten är att samverka med externa och interna samverkansparter som är viktiga utifrån den enskildes livssituation.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt en god kunskap om olika funktionsnedsättningar och dess konsekvenser för den enskilde.
Du har en god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt.
Du ska kunna tolka lagar och riktlinjer för att arbeta med en korrekt myndighetsutövning.
Du är strukturerad och tydlig, har ett bra bemötande och har lätt för att skapa relationer.
Du är positiv och ser möjligheter istället för problem, är självständig, tänker nytt och är bra på att samverka/samarbeta.
Vi vill att du har ett tydligt brukar- och anhörigperspektiv i ditt arbetssätt och att du känner samhörighet med oss i stadens fyra förhållningssätt.
Vi vill att du medverkar till ett bra arbetsklimat på arbetsplatsen. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning utifrån SOL och LSS.
Vi ser det som en fördel om du tidigare har arbetat i datasystemet Treserva.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jörgen Hansson
031-365 70 05
Katarina Åkermo
031-365 70 59
Natascha Radosavljevic
031 - 368 57 53
Rickard Ernebäck
031-3657202
Helena de Cloux
031-3672950
Ann-Marie Lagerkvist
031-3657061
Eva -Stina Grönvall
031-701 55 11
Anders Wallin
031-3657102
Birgitta Åkerström
031-3657175
Pernilla Lundgren
031-365 73 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, SDF Centrum .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2014-06-01 eller enligt överenskommelse. , upphör: Vikariat 6 månader med möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 7 april 2014

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

28 november 2024

28 november 2024

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

28 november 2024

28 november 2024