OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se
Individ & Familjeomsorgen i Kungsbacka ger socialt stöd till barn, unga och vuxna samt till personer med funktionsnedsättning.
Vårt uppdrag är att erbjuda lättillgänglig hjälp som skapar trygghet och främjar självständighet utifrån individens unika villkor. Vi gör utredningar, behandlar, genomför biståndsinsatser och arbetar med förebyggande verksamhet. I vårt uppdrag ingår även att driva
boenden för ensamkommande barn och ungdomar och för personer med funktionsnedsättning har vi boenden, daglig verksamhet och personlig assistans. Den hjälp vi erbjuder bygger på aktuell forskning och beprövad erfarenhet och utgår från individens behov och de anhörigas önskemål. På förvaltningen arbetar cirka 800 medarbetare.
Barnenheten, ungdomsenheten och enheten för ensamkommande är verksamheter som hanterar anmälningar och ansökningar enligt socialtjänstlagen rörande barn och unga från 0-20 år samt aviseringar från Migrationsverket. Vi har även en Mottagningsgrupp som tar emot nya ansökningar och förhandsbedömer anmälningar. Detta sker i ett nära samarbete med de olika arbetsgrupperna
inom enheten. Vi arbetar enligt BBIC, Barns Behov i Centrum. Vi utvecklar kontinuerligt vår verksamhet och lägger stort fokus på att vara en attraktiv arbetsgivare. Här får du en rimlig arbetsbelastning och goda möjligheter att utvecklas, både inom rollen och inom andra områden i förvaltningen. Barn och unga i Kungsbacka kommun ska växa upp under trygga och goda förhållanden!
Nu söker vi nya medarbetare till våra verksamheter. Vänligen tydliggör i din ansökan om du har speciellt intresse för någon särskild enhet.
Arbetsbeskrivning
Hos oss kommer du att arbeta med att utreda barn och ungdomars behov av insatser och uppföljning av bistånd på den enheten som passar din bakgrund, profil och önskemål bäst. På enheten för ensamkommande arbetar du även med stämningsansökningar om särskild förordnad vårdnadshavare. I dagsläget är vi totalt 35 socialsekreterare samt 5 1:e socialsekreterare. Vi har ett gott samarbete i och mellan grupperna och arbetar i team om två i våra ärenden. Vi har även extern processhandledning där vi kan få
stöd och hjälp i vårt arbete.
Kvalifikationer och egenskaper
För att vara aktuell för tjänsten måste du ha socionomexamen eller motsvarande, körkort samt goda kunskaper inom SoL och LVU.
Du ska kunna förstå och arbeta efter de lagstiftningar som gäller inom området. Meriterande är erfarenhet av myndighetsutövning samt kunskaper inom Barns Behov i Centrum, BBIC, Motiverande Intervju och familjeterapi.
Vi söker dig som är ansvarstagande, analytisk och självgående med förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är verbal i såväl tal som skrift, producerar dokumentation av hög kvalitet och har förmågan att anpassa din kommunikation så att du når fram med ditt budskap. I stressade och/eller pressade situationer behåller du lugnet och förmågan att fokusera på rätt saker. Det är viktigt att du är en trygg person med balans och självinsikt som inger förtroende. Du kan se relationer i sitt rätta perspektiv, samarbeta väl och relatera till andra på ett smidigt sätt.
Vi erbjuder
Hos oss kommer det finnas möjligheter att göra både nytta och skillnad och du kommer inte att behöva göra det ensam. Välkommen till oss!
Tjänsten
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, registrera din CV tillsammans med ett personligt brev på www.pspartner.se.
Intervjuer sker löpande vilket gör att PS Partner gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!
För frågor, kontakta rekryteringskonsult Sandra Enander på 46 707 96 29 17/
sandra.enander@pspartner.se.
"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan 25 i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid – till rätt organisation. Mer precist arbetar vi med rekrytering, search, bemanning och personalfrågor. Tillsammans har vi närmare 70 års erfarenhet och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på www.pspartner.se"
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.