OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när ”Förbifart Stockholm” är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att ”ständigt göra allt lite bättre”. Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!
Länk till Ekerö kommuns hemsida
På integrationsenheten arbetar enhetschef, administratör, fem socialsekreterare med ansvar för ensamkommande barn och ungdomar och fyra handläggare med inriktning mot nyanlända vuxna och familjer.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är socionom och som är intresserad av att arbeta i team med ensamkommande barn och ungdomar. Som socialsekreterare arbetar du med handläggning enligt SoL och LVU. Delar av arbetet är även fältförlagt.
I tjänsten ingår ett kontaktmanaskap för de ungdomar med uppehållstillstånd som är mellan 18-21 år och som är beviljade insatsen stödboende i kommunen. Som kontaktperson kommer du att vara ungdomarnas praktiska stöd utifrån deras individuella behov. Vårt förhållningssätt utgår från att fokusera på och ta tillvara på ungdomarnas egna resurser, styrkor och erfarenheter. Vi har en närvaro i ungdomars vardag för att vägleda och stötta i kontakten med exempelvis skola, sjukvård och arbetsförmedling.
Kvalifikationer
Socionomexamen med minst 3 års erfarenhet av handläggning inom myndighetsutövning.
Du behöver kunna arbeta självständigt likväl som att arbeta och samverka med andra. Du ska vara flexibel, stresstålig och kunna hantera flera olika situationer samtidigt. Vi vill att du har förmågan att arbeta lösningsfokuserat och är lyhörd för barn och ungdomars olika förutsättningar utifrån uppväxtförhållanden och bakgrund.
B-körkort är ett krav.
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Övrigt
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26