OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Som ett led i Partille kommuns strävan att vara en attraktiv arbetsgivare pågår ett viktigt förändringsarbete. Detta förändringsarbete innebär att du som anställd i Partille kommun under 2017 och framåt kommer ha rätt att utöver den utannonserade tjänstens sysselsättningsgrad själv välja annan sysselsättningsgrad. Heltid skall vara en rättighet, deltid en möjlighet.
Partille ligger endast 10 minuter från centrala Göteborg!
Vi söker dig som vill arbeta som socialsekreterare med målgruppen vuxna personer med missbruks- och beroendeproblematik och ingå i ett positivt arbetslag på totalt 13 personer som arbetar med målgruppen utifrån olika uppdrag. Vi på missbruksenheten består av en myndighetsdel, ett referensboende, en öppenvårdsmottagning samt ett team som arbetar med målgruppen samsjukliga. Tillsammans är vi en stabil och engagerad arbetsgrupp med lång erfarenhet. Fördelarna med att du som socialsekreterare arbetar i samma arbetsgrupp som utförarna är många. Vi utgår från brukarens behov och genom ett nära samarbete inom gruppen och med externa samverkanspartners kan vi utforma individuella och kreativa lösningar för den enskilde. Som socialsekreterare får du ett spännande jobb med stor möjlighet att själv utforma dina arbetsdagar. Självklart ingår metodstöd och extern handledning.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare på missbruksenheten arbetar du med målgruppen vuxna från 21 år och uppåt med missbruks- och beroendeproblematik. Arbetsuppgifterna består av att utreda och fatta beslut om vård och behandling enligt SoL och LVM samt att följa upp beviljade insatser. Boendefrågor för målgruppen ingår också i tjänsten.
Vi har ett nära samarbete med vår egen öppenvårdsmottagning, våra behandlingsassistenter på vårt referensboende och vårt team som arbetar med samsjukliga samt köper även vård från externa aktörer. Samverkan sker med sammarbetspartners så som HVB-hem, sjukvård och Frivården.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg i dig själv, prestigelös, ansvarstagande och har en positiv människosyn. Du har ett stort intresse och engagemang för målgruppen. Vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga, laganda och lust att vara med och utveckla vår verksamhet.
Du måste ha socionomexamen och erfarenhet av utrednings- och dokumentationsarbete med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Handläggning enligt SoL och LVM samt tidigare arbete med målgruppen är meriterande.
Erfarenhet av Treserva och ASI är en fördel, körkort ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52