OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss.
Tjänsten är placerad på socialförvaltningen som arbetar för att erbjuda invånarna i Gnesta kommun en god och tillgänglig service utifrån individens egna behov. Vi ansvarar för kommunens omsorg för individ och familj, äldre, personer med funktionsnedsättning, den kommunala hälso- och sjukvården samt arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen arbetar på uppdrag av socialnämnden.
Inom enheten Utredning och stöd arbetar socialsekreterare med myndighetsutövning inriktade mot barn, familjer och familjerätt. Du kommer att ha ett nära stöd i arbetet av 1:e socialsekreterare. Vi är i en uppbyggnadsfas och du kommer kunna påverka arbetsplatsen med dina erfarenheter. Förutom myndighetsutövningen finns här kommunens öppenvård som består av familjebehandlare, missbruksbehandlare, behandlare inom våld i nära relation och Familjecentralens samordnare. Det finns ett nära samarbete med kommunens skolor, med polis och andra samhällsaktörer.
ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter i mottaget ingår framför allt att ta emot anmälningar och ansökningar och att göra förhandsbedömningar. Du skriver yttranden och gör enklare utredningsarbete, SIP (snabbutredningar) samt är enhetens ansikte utåt. Vi har Treserva som dokumentations- och verksamhetssystem. Du är delaktig i enhetens utvecklingsarbete. Du har nära arbetsledning av 1:e socialsekreterare samt en kollega med motsvarande uppgifter, så ni är två som delar på mottaget.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs socionomexamen och erfarenhet av psykosocialt arbete med barn. Vi förväntar oss att du har god kunskap och erfarenhet av arbete med barn och ungdomar i utsatta livssituationer. Du ska vara bekväm i myndighetsrollen, väl förtrogen med rådande lagstiftning och duktig på att formulera dig i skrift. Du har förmåga att skapa goda relationer till klienter och samarbetspartners. Du behöver körkort.
Du är intresserad av samverkan och förändringsarbete, du är nyfiken och modig. Du är bra på att organisera ditt arbete och kan arbeta självständigt samtidigt som du inte tvekar att be om hjälp om du behöver det.
Meriterande är om du har någon form av vidareutbildning inom relevant område. Det är också meriterande om du har erfarenhet av och ett stort intresse för Signs of safety.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Som medarbetare i Gnesta kommun ska du känna dig trygg och kunna ha en god balans mellan fritid, familjeliv och jobb. Du har flera fina anställningsförmåner, till exempel friskvårdsbidrag, utökad föräldraledighet och ett bra försäkringsskydd. Läs mer om kommunens anställningsförmåner på gnesta.se/anstallningsformaner.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika erfarenheter och bakgrund.
Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Christine Södergran
0158-275691
Verksamhetschef Ann-Christine Södergran
0158-275691
Arbetsterapeut Cecilia Nerman
Verksamhetschef Ann-Christine Södergran
0158-275691
Sjuksköterska Kristin Illerström
Enhetschef Hemtjänsten Teres Svensson
0158-275 331
Tf verksamhetschef Karl Löfgren (vecka 32)
0158-275 630
Verksamhetschef Maria Blomgren (vecka 33)
0158-275 668