OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
Inom Individ- och familjeomsorgen, Mottagningsenheten arbetar 17 medarbetare, uppdelad i tre grupper. Ekonomigrupp, mottagningsgrupp samt familjerätt. Det finns även en ärendehandledare knuten till enheten.
Vi vill att individ- och familjeomsorgen i Kramfors kommun skall vara en socialtjänst i framkant där nya arbetsmetoder och innovativa lösningar testas för att möta framtidens utmaningar och behov. Individ- och familjeomsorgen är en spännande organisation att arbeta i där kompetens, kreativitet, samarbete och utveckling värderas högt.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu 1-2 socialsekreterare till mottagningsgruppen.
Mottagningsgruppen består av sju socialsekreterare som arbetar med att aktualisera, göra skyddsbedömningar och förhandsbedömningar på orosanmälningar. De arbetar även med att aktualisera och utreda enklare ansökningar samt hanterar vissa yttranden som inkommer. Mottagningsgruppen behandlar ansökningar och orosanmälningar för barn och unga, missbruk, VINR, socialpsykiatri och ekonomiskt bistånd. Gruppen arbetar tätt ihop och hjälps åt att hantera det som kommer in. I tjänsten ingår beredskap efter kontorstid enligt schema.
För oss är det viktigt att du trivs, du kommer därför få introduktion och goda förutsättningar för att klara ditt arbete. På enheten arbetar en ärendehandledare som handleder i det dagliga arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen. Det är meriterande med erfarenhet av ekonomiskt bistånd och mottagningsarbete alternativt andra områden inom socialtjänsten.
Intresse och god förmåga för administrativt arbete såväl som kommunikativ förmåga är nödvändigt. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Ett professionellt förhållningssätt och bemötande är mycket viktigt. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, samarbets- och initiativförmåga.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Anders Digné
0612-80 453
Rektor Malin Henriksson
0612-80416
Enhetschef Jens Hallner
0612-810927
Enhetschef Birgitta Bergström
0612-80324