OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i.
Arbetsplatsbeskrivning
Familjeenheten består av en mottagningsgrupp, en utredningsgrupp som utreder barns behov av skydd och stöd, 0-18 (21) år, en Familjehemsvårdsgrupp, Familjerätten, två gruppledare, enhetschef, verksamhetschef samt en administratör.
Vi söker nu en kollega till mottagningen. Vi erbjuder ett bra arbetsklimat, du får kunniga kompetenta kollegor och vi har en rimlig ärendemängd per socialsekreterare. Du får möjlighet till utveckling och möjlighet att påverka det dagliga arbetet. Vi strävar alltid efter att erbjuda våra familjer en trygg, flexibel och innovativ socialtjänst. Vi erbjuder ett nära ledarskap där du får hjälp och stöd i ditt vardagliga arbete.
Socialförvaltningen i Salems kommun består av en myndighetsdel och en utförardel. Myndighetsdelen leds av en verksamhetschef och består av Familjeenheten, Vuxenenheten och Myndighetsenheten. Det finns ett nära samarbete mellan enheterna och det möjliggör en stor flexibilitet i att hitta bra lösningar för kommunens invånare. Vi har goda förutsättningar att erbjuda helhetslösningar tack vare det nära samarbetet mellan enheterna.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna innebär att ta emot anmälningar och ansökningar, förhandsbedöma, besluta om utredning ska inledas och övriga delar som ingår inom mottagningsarbetet.
Kvalifikationer
Du ska ha socionomexamen och erfarenhet av att arbeta myndighetsutövande med barn och ungdom och gärna med mottagning barn och familj. Du ska ha god kunskap inom relevant verksamhetsområde, BBIC och gällande lagstiftning. God datorvana samt god kunskap i det svenska språket både skriftligt och muntligt då det ställs krav på dokumentation och utredningssamtal. Övriga språkkunskaper är meriterande. Det är önskvärt med utbildning och/eller kunskap om utredningsmetoder.
Det är nödvändigt att du har god förmåga att möta människor i kris och att du har ett gott bemötande. Som person är du prestigelös, nyfiken, lyhörd och samarbetsinriktad med en förmåga att vara lugn i krävande situationer. Du ska vara flexibel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
• Tillsvidare
• 100 % - dagtid
• Tillträde enligt överenskommelse
• Sista ansökningsdatum 2023-11-08
Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringsprocessen.
Vi erbjuder friskvårdstimme, träningskort för både simning, gym och träningspass samt friskvårdspeng.
För facklig representation, kontakta Salem kommuns växel; 08-532 598 00.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund