Socialsekreterare till Mottagningsenheten

Socialsekreterare till Mottagningsenheten

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Mottagningsenhetens huvudsakliga uppdrag är att vara en gemensam ingång för socialnämndens myndighetsutövning avseende individ- och familjeomsorg. Hit kan man vända sig om man behöver hjälp i en socialt svår situation eller vill göra en anmälan eller känner oro för någon i sin närhet. Mottagningsenheten ansvarar för att nya anmälningar och ansökningar tas emot, handläggs och bedöms noggrant. Vid behov av vidare utredning och stöd fattas beslut om utredning, vilken överlämnas till utredningsenheter. Vid behov ansvarar enheten också för akuta skyddsåtgärder tillsammans med interna och externa aktörer.

Nu expanderar vi på Mottagningsenheten med två nya heltidstjänster! Vill du bli en del av oss? Vill du göra förändring?

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet på mottagningsenheten innebär ett kvalificerat socialt arbete för socialtjänstens målgrupper med skydds- och förhandsbedömningar enligt SoL, LVU och LVM, samt akuta skyddsåtgärder vid behov. Som medarbetare på mottagningsenheten erbjuds du ett meningsfullt arbete med omväxlande arbetsuppgifter. Gör Gävle fullt av möjligheter.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs socionomexamen och omfattande erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och/eller LVU/LVM. B-körkort för manuell växlad bil och körvana är ett krav. Meriterande om du har erfarenhet av förhandsbedömningar. Har du arbetat med BBIC:s dokumentationssystem är även det meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner och har förmåga att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt.

Du har förmåga att planera och organisera ditt arbete, men att du samtidigt har förmåga att anpassa dig vid snabba förändringar. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Det är en fördel om du kan prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer. Du har god dokumentationsvana och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Välfärd Gävle
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Liknande jobb


Socialsekreterare till Försörjningsstöd Uppföljning

Socialsekreterare till Försörjningsstöd Uppföljning

1 november 2024