Socialsekreterare till mottagningsgruppen Lundby

Arbetsbeskrivning

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 51 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

ARBETSUPPGIFTER
Sektor IFO-FH har drivit ett omfattande utvecklingsarbete under de senaste åren och det finns en stabil plattform för det fortsatta arbetet. Att arbeta tillsammans för att utveckla människans egna resurser är sektorns motto och genomsyrar allt arbete. Här får du arbetskamrater med hög kompetens och ett väl fungerande samarbete. Du får nära arbetsledning av 1:e socialsekreterare och enhetschef. Sektorn har en kvalificerad administrativ enhet som stöd i vardagen och det finns även kvalitetsutvecklare, socialrättsjurist och socialadministratörer.

Vi erbjuder:
Arbete i snyggt och rymligt kontorslandskap i Glasiären
Handläggarskola för dig som är ny i yrket
Egen socialrättsjurist
Egen socialadministratör för socialsekreterare
Arbetsledning av 1:e socialsekreterare
Extern handledning
Friskvårdsförmåner
Träningsmöjligheter i Glasiären
Flexmöjligheter
Goda kommunikationer med spårvagn och buss
Engagerade chefer och stabil ledningsgrupp

Vi söker en socialsekreterare till Mottagningsenheten. Vår grupp består av åtta socialsekreterare, en 1:e socialsekreterare samt en enhetschef. Mottagningsenheten i Lundby håller på att bygga upp en enhet som innebär att alla medborgare som vänder sig till Lundbys socialtjänst skall kunna göra det "en väg in". Som socialsekreterare på enheten får du därför ett varierande uppdrag där du handlägger alla bistånd såsom barn/unga, ensamkommande barn, vuxen, försörjningsstöd, boendefrågor etc. Kortfattat innebär det att boka tidsbokning för besök, information och nybesök i ärenden gällande ekonomiskt bistånd, ansökningar/anmälningar gällande övrigt bistånd för vuxna, risk och skyddsbedömningar när det gäller barn som misstänks fara illa. Anmälningar från hyresvärdar och avhysningsförebyggande insatser och information till bostadssökande om hur det går till att söka lägenhet ingår också i enhetens arbetsuppgifter.

I nuläget håller hela gruppen på att gemensamt lära sig alla bistånden, och vi är mycket motiverade till uppdraget. I gruppen finns mycket kunskap i de olika specifika bistånden, vilket gör att vi hjälps åt.

Det finns en tydlig och väl förankrad planering för mottagningsenheten.

Du får en individuellt anpassad introduktion när du börjar och har nära arbetsledning av 1:e socialsekreterare och enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?

- Du som är utbildad socionom
- Du som har ett stort intresse och engagemang för socialt arbete
- Du som är positiv, respektfull, ödmjuk, trygg i dig själv
- Du som tycker om att dokumentera och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift
- Du som tycker om att samarbeta, är tydlig och strukturerad
- Du som tycker om utmaningar i vardagen och kan vara flexibel
- Du som med fördel har jobbat med myndighetsutövning sedan tidigare och trivs med det
- Du som tillåter dig att vara ny på jobbet

Har du erfarenhet från flera biståndsområden inom socialtjänsten ser vi det som meriterande. Har du erfarenhet och har arbetat med avhysningsförebyggande arbete är detta också meriterande.

Välkommen med din ansökan till en mycket glad och trevlig arbetsgrupp!



ÖVRIGT
Tjänsten kan komma att tillsättas under pågående rekryteringprocess.

Vi ser mångfald och olika språkkunskaper som framgångsfaktorer för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Gilberth, Rektor
031-366 73 20
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef
031-366 75 45
Henrik Alriksson, Verksamhetsutvecklare IT/Teaml
031-366 79 51
Per-Gunnar Lundén, Enhetschef
031-366 73 58
Olena Ostrovska, Rektor

Cecilia Molander Jarlöv, Biträdande rektor
072-516 44 37
Gerd Elmander, Rektor
031-366 78 10
Ola Sundberg, Rektor
031-366 72 82
Torbjörn Broomé, Rektor
070-785 66 97
Yvonne Börjesson, Rektor
031-366 73 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Lundby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 mars 2017

Besöksadress

Wieselgrensgatan 11
None

Postadress

Box 22006
Göteborg, 40072

Liknande jobb


Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

28 november 2024

28 november 2024

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

28 november 2024

28 november 2024