OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill vara med och forma vår nya och spännande enhet Myndighetsenheten Barn- och assistans Hisingen!
Den 1 april gick hela Hisingen in i nya myndighetsenheter där vi arbetar specialistinriktat utifrån målgrupper. Myndighetenheten Barn- och assistans tar emot ansökningar för barn, ungdomar och unga vuxna samt alla ansökningar om personlig assistans på Hisingen. Vi har valt att samla all kompetens kring personlig assistans på en enhet för att höja kvaliteten inom assistansutredningar. Enheten består av tre arbetsgrupper med 6-7 socialsekreterare per grupp som leds av tre 1:e socialsekreterare. Enheten har även två mentorer som stöttar upp där det behövs och är ett extra stöd för dig som är ny.
Vi söker nu en socialsekreterare för tillsvidareanställning till vår enhet. Du kommer att få utreda individuella insatser för personer med funktionsvariationer enligt Socialtjänstlagen (SoL) samt enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Vi arbetar och utreder enligt IBIC, Individens Behov I Centrum. Arbetet innebär myndighetsutövning, vilket kräver både ansvarstagande och en ödmjukhet då de beslut vi fattar påverkar människors liv.
Enheten sitter i dagsläget på Vingen, Amhults torg men kommer att i början av 2023 flytta till trevliga lokaler på Rimmaregatan 6, för att samlokalisera myndighetskontoren på Hisingen.
Introduktion, metodstöd och processhandledning ser vi som en viktig och självklar del i arbetet. Likaså är trivsel och arbetsmiljön viktiga delar på arbetsplatsen något som vi arbetar med tillsammans. Vi som arbetar här tycker om att arbeta tillsammans och för stadens invånare. Här finner du ett stort engagemang för psykiska, fysiska, intellektuella och neuropsykiatriska funktionsvariationer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är positivt om du har erfarenhet av myndighetsutövning med utredningar, bedömningar och verkställande av beslut, gärna inom handläggning av personlig assistans.
Vi ser gärna att du är förtrogen med handläggning enligt socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Då tjänsten innefattar administrativt arbete samt utfärdande av exempelvis tjänsteutlåtande behöver du ha en god datavana samt förmåga att uttrycka dig i svenska språket i både tal och skrift.
Som socialsekreterare har du förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.