OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ och familjeomsorg består av myndighetsutövning, familjebehandling, socialpsykiatri och service. Samverkan är en förutsättning för vårt arbete och en viktig del av vårt uppdrag. Gemensamt hittar vi individuella lösningar med fokus på det förebyggande. I vårt aktiva utvecklingsarbete förenklar vi för medborgare och medarbetare genom digitala lösningar.
Vill du vara med och utveckla socialtjänsten så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare ansvarar du och dina kollegor för handläggning av inkomna anmälningar och ansökningar. Du utreder, tar beslut och följer upp i individuella ärenden. Verksamheten arbetar systematiskt med behovsbedömning enligt IBIC (Individens behov i centrum) och både handläggare och utförare följer denna process. I ditt uppdrag som handläggare är du också en ambassadör som bidrar med information och rådgivning till enskilda personer, myndigheter och verksamheter.
Tjänsten innebär att aktivt arbeta för en god samverkan både internt och externt med andra myndigheter och aktörer såsom, sjukvård, internt inom individ- och familjeomsorgen och samarbetspartners inom utförarverksamheter. I det dagliga arbetet får du stöd och handledning av enhetschef och kollegor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen. Vi vill att du har erfarenhet av myndighetsutövning och gärna handläggning av ärenden inom funktionshinderområdet. Det är även meriterande om du har god kunskap om LSS-Lagen, socialpsykiatriområdet samt regelverk, förarbeten och rättspraxis på området.
Du är strukturerad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete samt hålla tidsramar. Ditt arbete präglas av god kvalité, gott bemötande, en hög servicenivå och ett flexibelt förhållningssätt. Du är bekväm med att ta egna initiativ och även fatta beslut och driva dina ärenden framåt. Du har en god förmåga att samarbete och stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det vi erbjuder dig är en arbetsplats med god samverkan samt en utvecklande och utmanande roll i en växande kommun. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling, Låter detta lockande så ser vi fram emot att just du söker denna tjänst!
ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.