OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alingsås är den moderna mötesplatsen med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Alingsås har en central roll i Västsveriges utveckling och satsar på hållbarhet och livskvalitet i hela kommunen. Socialförvaltningen bedriver verksamhet för funktionshindrade, individ- och familjeomsorg och kommunens arbetsmarknadsfrågor. Förvaltningen har en budget på runt 450 mkr. Socialförvaltningens verksamhetsdrivande avdelningar befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede. Extern och intern samverkan, översyn av metoder och arbetssätt, ökad volym inom LSS-verksamheten och kvalitetsutveckling är frågor som står i fokus. Förvaltningen organiseras i fem avdelningar: stöd för funktionshindrade, boende för funktionshindrade, individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsavdelning och administration. ARBETSUPPGIFTER En av medarbetarna går i pension och vi söker därför hennes efterträdare Arbetet på Stöd- och försörjningsenheten innebär att handlägga stöd- och försörjningsärenden och tillsammans med klienten hitta hållbara och långsiktiga lösningar för egenförsörjning. Tjänsten är riktad mot personer som har bistånd i boendefrågor (hyresgaranti, borgen eller andrahandskontrakt genom kommunen). Samverkan sker med hyresvärdar på orten främst AB Alingsåshem. Ekonomiskt bistånd/egna medel i dessa ärenden handläggs även på tjänsten. Vi erbjuder dig: - Ett stimulerande och omväxlande arbete i positivt arbetsklimat. - Extern handledning - Trivsamma arbetsgrupper med gott arbetsklimat - Trevliga lokaler - Aktuell fortbildning - Friskvård KVALIFIKATIONER - Har socionom examen, gärna med erfarenhet av arbete inom kommunal socialtjänst. - Kan arbeta självständigt. - Kan samarbeta internt och externt - Är systemteoretisk/lösningsfokuserad i ditt förhållningssätt. - Har kunskaper kring MI. - Vill vara med och utveckla verksamhet. - Datavana - vi arbetar i Pro Capita