OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Nu söker vi nya kollegor som vill jobba med oss på Stöd- och försörjningsenheten. Vi är en del av socialförvaltningens myndighetsavdelning, och hos oss jobbar socialsekreterare, verksamhetsledare, assistenter och enhetschef tillsammans med att hjälpa dem som behöver ekonomiskt bistånd eller hamnat i bostadslöshet. Tillsammans är vi 24 personer på enheten.
Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Förutom att du får ett viktigt arbete blir du en i gänget bland våra trevliga och stöttande kollegor. Vi erbjuder också ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och viss möjlighet till distansarbete. För oss är det viktigt att du som arbetar hos oss får ett gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.
Intresserad? Då ska du absolut söka
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare stödjer du den enskilde att finna vägar till självförsörjning och till att leva ett självständigt liv samt att pröva rätten till ekonomiskt bistånd under tiden. För att trivas hos oss ska du tycka om att möta olika typer av människor och livssituationer. Du ska vara intresserad av förändringsarbete inriktat på människors grundläggande vardag i kombination med myndighetsutövning.
Enheten arbetar målmedvetet med att säkerställa en såväl professionell och rättssäker myndighetsutövning som att utveckla kvalitativa metoder för förändringsarbete. Vi arbetar aktivt med digitalisering, såsom att förenkla och digitalisera ansökningsprocessen för ekonomiskt bistånd.
Arbetet förutsätter samverkan både internt inom förvaltningen och externt, med bland annat Arbetsförmedling, Försäkringskassa och kommunens Arbetsmarknadsavdelning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom, alternativt har en enligt arbetsgivarens bedömning likvärdig högskoleutbildning, inklusive socialrätt, med yrkeserfarenhet inom socialt arbete. Du ska ha en god pedagogisk förmåga och vara intresserad av motivations- och förändringsarbete. Du ska vara insatt i aktuell lagstiftning och regler kring dokumentation samt ha en god kunskap om hur samhället fungerar. Kunskaper och erfarenheter i MI-baserat arbete är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper som initiativförmåga och flexibilitet samt att du är strukturerad och ansvarstagande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla-Britt Strömsjö, Enhetschef
0346-88 61 72
Mats Petersson, Enhetschef
0346-88 52 65
Enhetschef Agneta Berge
0346-88 52 65