OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
ARBETSUPPGIFTER
Stöd och försörjningsenheten i Falkenbergs kommun är en del av socialförvaltningens myndighetsavdelning.
På enheten arbetar idag 18 personer – 1 verksamhetsledare, 1 kvinnofridshandläggare, 2 socialassistenter samt handläggare för försörjningsstöd. Arbetet med försörjningsstöd är uppdelat på en mottagningsgrupp, arbete med löpande kontakter samt 2 ungdomshandläggare.
Arbetet på Stöd- och försörjningsenheten har två delar:
• att handlägga ekonomiskt bistånd i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer
• att tillsammans med klienten arbeta för förändring med målet att nå självständighet och självförsörjning. Arbetet innehåller samhällsinformation, råd och stöd, motivation och förändringsarbete.
Uppdraget innefattar samverkan både internt inom förvaltningen och externt, med bland annat arbetsförmedling, försäkringskassa och kommunens arbetsmarknadsenhet.
För att trivas hos oss ska du tycka om att möta olika typer av människor och livssituationer. Du ska vara intresserad av förändringsarbete inriktat på människors grundläggande vardag i kombination med myndighetsutövning. Vi ägnar en hel del tid till utveckla och säkerställa våra metoder och samarbetsvägar vilket innebär att du ska gilla arbetsuppdrag som innebär förändring.
Vi söker nu 2 nya medarbetare för tillsvidareanställning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom, eller har annan likvärdig högskoleutbildning med yrkeserfarenhet inom socialt arbete.
Du ska ha goda kunskaper om aktuell lagstiftning och dokumentation.
Kunskaper i och erfarenhet av MI-baserat arbete är meriterande då enheten har denna inriktning i kompetensutveckling och handledning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper som initiativförmåga och flexibilitet samt att du är strukturerad och ansvarstagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla-Britt Strömsjö, Enhetschef
0346-88 61 72
Mats Petersson, Enhetschef
0346-88 52 65
Enhetschef Agneta Berge
0346-88 52 65