OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett arbete där du kan göra skillnad i människors liv och där du får möjlighet till att utvecklas i din yrkesroll? Då är du varmt välkommen till Botkyrka kommun! Vi söker just nu en socialsekreterare till boendeenheten på socialförvaltningen. Hos oss arbetar du nära medborgarna och ges möjlighet till ett varierat arbete där du får möjlighet att påverka och utveckla ditt arbete.
Vårt arbete präglas av alla människors lika värde. Vi försöker alltid göra vårt bästa och utgår från människors egen förmåga att ta eget ansvar på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt.
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen tillhandahåller olika boenden, i form av lägenheter, som Utredning boende ansvarar för. Vi har bland annat tillfälliga boenden, träningslägenheter, boende med särskild service samt kommunkontrakt. Arbetet på enheten innebär ett nära samarbete med Socialförvaltningens övriga enheter samt hyresvärdar.
Som socialsekreterare på Utredning boende har du regelbunden kontakt med våra hyresgäster. Hur kontakten ser ut beror både på vilken typ av boende det gäller samt hyresgästens behov av stöd. Utredning boende har myndighetsutövning som innebär administrativt arbete med utredningar, beslut och dokumentation och det är därför viktigt att du är strukturerad och noggrann.
En arbetsdag hos oss kan också innebära kontraktsskrivning, placeringar, uppföljning och motivationsarbete. Arbetet är varierande och ställer krav på att du besitter en flexibilitet som gör att du lätt kan förhålla dig till ändrade omständigheter samt att du kan agera effektivt även när förutsättningarna förändras. Arbetet bedrivs enligt gällande lagstiftning och riktlinjer och dokumenteras i datasystemet ProCapita.
Arbetsgruppen består av 1 enhetschef,1 förste socialsekreterare, 14 socialsekreterare och 2 bosamordnare. Enheten är organiserad med 4 socialsekreterare som utreder ansökningar om boende och 10 socialsekreterare som följer upp verkställda beslut. Arbetet på Utredning boende sker i samarbete med kollegor inom och utom den egna enheten och det är därför viktigt att du tycker om att arbeta i team. Tjänstgöringstiden är i huvudsak dagtid. Kommunen har service med öppet till 18:30 på måndagar
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker denna tjänst har följande erfarenhet och kompetenser.
Du innehar en socionomexamen eller en högskoleexamen som arbetsgivaren ser som likvärdig.
Det är meriterande om du har kompetens i missbruksfrågor och/eller socialpsykiatri.
Vi söker dig som har lätt att skapa kontakt, är strukturerad, är öppen för förändring, tar initiativ och är modig.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska.
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Anneth Löfgren
08-53061916
Huvudkontor SSR
08-6174400
Vision Helena Rovtjanin Odenskiöld
08-530 62203
Tf verksamhetschef Tina Trygg
08-530 62118
Tf. verksamhetschef Tina Trygg
08-530 62118
Sektionschef Cecilia Melander
08-530 619 49
Sektionschef för familjehemssektionen Anneth Löfgren
08-530 619 16
SSR Kicki Nikoloulia
08-530 62197
Sektionschef Karin Ask Campbell
08-530 623 26
Sektionschef Karin Ask Campbell
08-530 623 26