OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Verksamhetsområdet Vuxen består av Utredning och Uppföljningsenheten, Stödboendeenheten, SOL-boenden och Stöd och behandlingsenheten. Vi vänder oss till personer från 20 år med riskbruk/beroende och/eller psykosociala problem samt personer med psykiska funktionsnedsättningar.
En del av vuxenverksamheten Vuxen är Utredning och Uppföljningsenheten där verksamhetens myndighetsutövning samlas. Enheten vänder sig till personer från 20 år med riskbruk/beroende och/eller psykosociala problem samt personer med psykiska funktionsnedsättningar.
Arbetsgruppen Utredning- och uppföljning kännetecknas av en stark vilja att utveckla och uppnå gemensamma mål. Arbetsgruppen har en hög kompetens och erfarenhet av vår målgrupp, vilket är väldigt inspirerande för alla medarbetare och chefer.
Enheten leds av en enhetschef som sedan är fördelad i två sektioner, med två sektionschefer. Sektionerna består av socialsekreterare som arbetar med socialpsykiatriinriktning och/eller beroendesinriktning. Detta för att vi på bästa sätt ska kunna ta vara på vår gemensamma erfarenhet och kompetens.
Då en av våra medarbetare går vidare mot nya utmaningar söker vi nu en medarbetare till ett av våra team.
En tillsvidaretjänst med inriktning på arbete med riskbruk/beroende.
Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare på Utredning och uppföljning ansvarar du för utredning, bedömning, planering och uppföljning gällande de personer som ansöker om bistånd på vår enhet. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt och hitta individuella lösningar. En viktig del i arbetet är dokumentation samt samarbete med kollegor inom den egna förvaltningen och andra myndigheter/organisationer.
Kvalifikationer
Du behöver ha:
• socionomexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• körkort och kör bil.
• erfarenhet av handläggningsarbete samt arbete inom riskbruk/beroende.
ASI och CAN-utbildning samt erfarenhet av arbete med dessa bedömningsinstrument samt kunskaper i verksamhetssystemet Lifecare är meriterande.
För att lyckas med ditt uppdrag behöver du:
• samarbeta och arbeta prestigelöst i grupp.
• sätta klientens behov i centrum med fokus på delaktighet under arbetsprocessen.
• ha ett öppet och positivt förhållningssätt i mötet med andra.
• arbeta med en tydlig struktur och kommunikation.
• förmågan att utvärdera dina egna insatser samt utveckla nya mål.
• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi kommer att kalla löpande till intervju så välkommen med din ansökan!
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2023-07-23
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.