OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden: Barn/ Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma Resurser.
Inom verksamheten Vuxen finns vår enhet för Utredning & Uppföljning.
Vuxenverksamheten vänder sig till personer från 20 år med missbruk och/eller psykosociala problem samt personer med psykiska funktionsnedsättningar.
Utrednings- och uppföljningsenheten är en glad arbetsgrupp med högt i tak som värnar om såväl ett trevligt arbetsklimat som utveckling av gemensamt uppsatta mål.
Enheten har ett starkt brukarperspektiv och vill uppnå det bästa för klienterna. Utöver detta värnar gruppen om god sammanhållning och välkomnar nu nya medarbetare till gemenskapen.
Vuxenverksamheten är under utveckling och växer, därför söker Utredning och uppföljningsenheten nu 1-2 socialsekreterare med tillsvidareanställning och 3 vikarierande socialsekreterare.
Vi tar även emot ansökningar för sökanden som endast kan arbeta deltid framförallt till de vikarierande anställningarna. Tjänsterna kommer att tillsättas löpande och det kan därför vara en fördel att ansöka så snabbt som möjligt.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet omfattar utredningar och uppföljningar enligt SOL, LVM och LSS samt motivationsarbete och stöd.
I de flesta av ärendena krävs omfattande samverkan både intern och externt.
Arbetstid: Dagtid
För närvarande dagtid, viss kvällstjänstgöring kan bli aktuell.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet av handläggningsarbete avseende målgrupperna
Erfarenhet av arbete med missbruk/beroende och/eller socialpsykiatri
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
Körkort
Meriterande
Goda kunskaper om handläggning och dokumentation inom området.
Meriterande är också ASI och CAN-utbildning och erfarenhet av arbete med dessa bedömningsinstrument liksom kunskap om CM (Case management)
Vana att arbeta i verksamhetssystemet Procapita
Goda kunskaper om socialpsykiatri och LSS.
Personliga egenskaper
Bra social förmåga
Positivt och respektfullt förhållningssätt.
Snabbt kunna sätta sig in i nya sammanhang.
Ordningssinne.
ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg.
På Socialförvaltningen får du kolleger som arbetar för gemensamma mål, en trevlig arbetsmiljö och handledning i ditt arbete.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34