OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.
Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.
Som socialsekreterare i vår kommun innebär arbetet korta beslutsvägar, närhet till kollegor, hög delaktighet och transparens och en omtanke om varandra.
Vi bedriver ett svårt men väldigt viktigt arbete och är måna om att hjälpa och stötta varandra. Här jobbar vi för EN socialtjänst vilket innebär att vi samarbetar tätt med med samverkanspartners externt och övriga enheter inom IFO och våra kontor är inte uppdelade efter enhet. Vi är ett litet kontor och dagarna här är omväxlande med stor frihet hur det dagliga arbetet läggs upp. Vi har en aktiv trivselgrupp och gör regelbundet roliga saker tillsammans både på och utanför arbetstid för att skapa gemenskap och trivsel även på arbetet. Låter det här som en arbetsplats du vill jobba i så ser vi fram emot din ansökan. Vi söker en socialsekreterare för tillsvidareanställning och en socialsekreterare för ett föräldravikariat.
Ditt uppdrag
I dina arbetsuppgifter ingår att utreda enligt gällande lagstiftning anmälan om oro/ansökan om bistånd för barn och ungdomar 0-18 år. I din roll ingår även att följa upp vissa beviljade insatser som öppenvårdsinsatser även om dina primära arbetsuppgifter är att utreda enligt SoL/LVU.
Dina arbetsuppgifter ska utföras med kvalité och rättssäkerhet, men det ingår även att vara kreativ och aktivt jobba för att våra klienter får sina behov tillgodosedda på bästa sätt. Det här gör du tillsammans med dina kollegor och arbetsledare.
Du kommer ingå i ett team som främst arbetar med myndighetsutövning inom område barn- och familj. Inom enheten finns också familjerätt- och familjehemsgrupp, aktörer du arbetar nära tillsammans med. Du kommer även att arbeta nära våra kollegor på övriga enheter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig och med erforderliga kompletteringar av kompetens enligt 3 kap 2 § HSLF-FS 2019:11.
Som person är du initiativrik, lyhörd, ansvarstagande och har en helhetssyn i ditt arbete. Du trivs med att skapa goda relationer och verkar för en bra stämning. Ett gott bemötande är en självklarhet för dig!
Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av arbetet är det ett krav att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Meriterande är om du har flerårig erfarenhet av relevant myndighetsutövning. Vi arbetar med Signs of Safety och BBIC varför du bör ha kunskaper om detta.
Meriterande är om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita eller VivA.
Krav att du har B-körkort.
Vi erbjuder Dig
En flexibel och trivsam arbetsplats.
Friskvårdsbidrag och reflektionstid.
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsperioden.
Upplysningar lämnas av
Enhetschef Ann-Sofie Holm, ann-sofie.holm@heby.se, 0224-360 49
1:e socialsekreterare Annelie Svärd annelie.svard@heby.se 0224-361 95
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Följ oss gärna på https://www.instagram.com/jobbaihebykommun/?hl=sv!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.