OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden:
Vuxen, Barn/ Unga och Familj, Gemensamma Resurser och Ensamkommande barn och unga.
Inom verksamheten Vuxen finns vår enhet för Utredning & Uppföljning.
Vuxenverksamheten vänder sig till personer från 20 år med missbruk och/eller psykosociala problem samt personer med psykiska funktionsnedsättningar.
Utrednings- och uppföljningsenheten är en glad arbetsgrupp med högt i tak som värnar om såväl ett trevligt arbetsklimat som utveckling av gemensamt uppsatta mål. Vi jobbar i två team med vars en enhetschef, där ett team är inriktat på missbruk och det andra socialpsykiatri.
Vi söker nu en ny medarbetare till vårt team som jobbar med missbruk, där du alltid har en kollega!
I din vardag har du stöttning av en sakkunnig socialsekreterare samt ett administrativt stöd som avlastar dig i ditt arbete.
Vi kommer att löpande kalla till intervjuer, så välkommen med din ansökan så fort som möjligt!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet omfattar utredningar och uppföljningar enligt SoL och LVM samt motivationsarbete och stöd.
I de flesta av ärendena krävs omfattande samverkan både intern och externt.
Arbetstiden är på dagtid men viss kvällstjänstgöring kan bli aktuell.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet av handläggningsarbete avseende målgruppen
Erfarenhet av arbete med missbruk/beroende och LVM.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Har körkort och kör bil
Vana att arbeta i verksamhetssystemet Procapita
Positivt och respektfullt förhållningssätt.
Snabbt kunna sätta sig in i nya sammanhang.
Ordningssinne.
Meriterande
Goda kunskaper om handläggning och dokumentation inom området.
Meriterande är också ASI och CAN-utbildning och erfarenhet av arbete med dessa bedömningsinstrument liksom kunskap om CM (Case management)
ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Det finns även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34