OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Individ och familjeomsorg består av myndighetsutövning, familjebehandling, socialpsykiatri och service. Samverkan är en förutsättning för vårt arbete och en viktig del av vårt uppdrag. Gemensamt hittar vi individuella lösningar med fokus på det förebyggande. I vårt aktiva utvecklingsarbete förenklar vi för medborgare och medarbetare genom digitala lösningar.
Vill du vara med och utveckla socialtjänsten så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?
Vi söker nu en socialsekreterare till vårt gemensamma mottag som vill vara med och forma framtidens sociala arbete tillsammans med oss. Som socialsekreterare i mottaget ansvarar du för att genomföra förhandsbedömningar både på barn och på vuxna. Du driver självständigt dina ärenden i nära samarbete med dina kollegor och din förste socialsekreterare.
ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för att handlägga inkommande orosanmälningar och ärenden av brådskande karaktär. Detta innefattar att vid behov och enligt ett schema för tillgänglighetspass arbeta efter kontorstid för att slutföra påbörjat arbete. I arbetet som socialsekreterare i mottaget ingår även rådgivande samtal, hänvisningar till rätt instanser, samt information och dialogträffar med samarbetspartners.
Arbetet på enheten präglas av ett gott bemötande, välgrundade beslut och innebär omväxlande arbetsuppgifter. Inom enheten värdesätter vi våra medborgares synpunkter och vi arbetar för att de ska vara delaktiga i processen. Vi strävar efter att arbeta förebyggande och tillvarata människors resurser.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, erfarenhet av socialt arbete och arbete inom myndighetsutövning. Har du erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten enligt SoL, LVU och LVM är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av minst ett av områdena för mottaget, men meriterande med kunskap kring fler än ett område.
Som person ser vi att du som söker är stabil, trygg och strukturerad. Du är positiv, prestigelös, arbetar för en god teamanda och tycker att det är viktigt att hjälpas åt, både inom den egna arbetsgruppen samt i kontakten med andra enheter och myndigheter.
I rollen som socialsekreterare är det även viktigt att du är flexibel i ditt arbete och har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter i verksamheten utan att förlora strukturen eller tappa fokus. Vi ser även att du har en god analysförmåga och kan utreda, analysera, dra slutsatser och utvärdera olika handlingsalternativ.
Du har mycket god administrativ förmåga samt mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Arbetet kräver goda datorkunskaper. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper.
Körkort är meriterande
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.